Jump to content
Annons

Öh.. en låt


Recommended Posts

* LÅTNAMN: here's to life again

* ARTIST/GRUPP: ingetdera

* LÅTLÄNGD: 3:32

* KOMPOSITÖR: david s

* PRODUCENT: david s

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.86 megabyte

* STATUS: så gott som klar

* LÅTLÄNK: Här

Ja, vad ska man säga.. Blev "klar" med låten igår, mixar i ett par trasiga hörlurar + en plaststereo, så lite feedback på mixningen skadar nog inte. Främst EQ (har inte pillat nånting med det på den här låten) och ljudnivåer behöver jag nog hjälp med. Sen så sjunger kanske aningen falskt på en del höga toner, men det bjuder jag på, min röst pallade inte riktigt med 🙂

edit: Jepps, nu är låten färdig så jag uppdaterade låtlänken.

Redigerat av Lill-Davve
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gick utmärkt att ladda ned, men gick inte att höra ett ord av sången.... 🙂

Tycker soundet var helskönt 😄 , väldigt mycke 70-tal. Musiken lät kanon men som sagt, sången måste karvas fram. Hur är inte jag rätt man att föreslå, men EQ(som du själv nämnde) är nog en del i det hela...

Posta gärna en ny version när du har det, för jag vill gärna höra den igen med mer framträdande sång! 🙂😄

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Låter mycket tidig Bowie om musiken. (Och det är en komplimang.) Men sången drunknar helt i mixen, som ju redan är sagt, men iálla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm... 😮 Häftiga "radio-röster" i bakgrunden! Undrar varför vissa här säger att rösten är låg. Jag tycker den är perfekt balanserad jämfört med allt annat! 😲 Och det var en EXTRA skön röst där, mannen! 😮

Tycker att du har fixat det här PRIMA, Davve! Det låter stort o mäktigt, med dom där stråkarna i bakgrunden, och det gillas stort! :rolleyes:

VÄLDIGT bra jobbat! 😉 5\5!

\Dana

Link to comment
Dela på andra sajter

Häpp, det här lät ju riktigt bra!

Lär väl hålla med om att sången skall upp i mixen, men gör för guds skull ingen ändring på sångsoundet!

Basen skulle kanske kunna vara lite "tydligare" men det är en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på en bärbar så jag kan egentligen inte kommentera detaljer...

Skönt intro! Snygga stråkar (framkallar nästan gåshud).

Håller med om sången, den försvinner bakom akustiska gitarren ibland. Tror det skulle hjälpa om du "åkte sången", dvs automatiserade nivån.

Jag får känslan av att låten är kapad, att den fadear ut för tidigt. Är det så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul att höra, tack för komplimangerna och tipsen. 😱 Blir till att putsa på låten i helgen, möjligtvis lyfta fram sången en smula, och joachime jag håller med om att slutet ger den känslan, usch, klockan var 2 och jag orkade inte fippla med slutet så det blev som det blev. 😉 Får se om man kommer på nån roligare variant i helgen.

Redigerat av Lill-Davve
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Över lag tycker jag inte att sången är för låg, men på vissa ställen drunknar den lite. Pröva lite försiktig kompressor (före reverbet). Där du tar i som mest låter det perekt men många andra ord sväljs lite av resten av ljudbilden.

Men skitsnyggt i övrigt! Inget särskilt att säga. Känns som nåt man skulle kunna höra på P3 när som helst.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Super! En sån låt som inspirerar mig att sätta mig och spela in själv. Jag tycker sången är riktigt lyckad ljudmässigt! Smälter in på ett mycket välbalanserat sätt. Är inte säker på att du ska höja den eller skruva ner reverben så mycket som vissa här tycker, men du får väl prova dig fram och se hur det låter.. Men var försiktig.

Varför finns det ingen grön smiley?? Grön som i grön av avund 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt. Som "folk" redan sagt; höj sången. Istället för den där tradiga synth-stråken så vore det snyggt med en riktig cello. Jag gillar det här! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen tack 😛 Förväntade mig rätt ljumma reaktioner på den här låten så det är kul att höra att det inte bara är en själv som gillar sån här musik. Jag ska som sagt pilla lite med låten i helgen och tänka på vad ni har skrivit, vi får se vad som händer 😄

Redigerat av Lill-Davve
Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten, snälla! Se till att skriva relevanta rubriker på dina demopostningar i fortsättningen. Om man åtminstone skriver vilken genre det handlar om som underrubrik, så ökar man chanserna att få vettiga kommentarer...

Ska försöka, visste inte vad jag skulle sätta för genre helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, nu är låten färdig. Gissar på att många kommer tycka att sången fortfarande är för låg men nu får det räcka, dax att börja på nå nytt 😉

Nix! Sången är perfekt! Passar till låtens karaktär tycker jag.. Bra bra!

EDIT: Ska lyssna på dina andra låtar. Gillar det här..

EDIT 2: Ser på dina bilder att du har en likadan akustisk gitarr som jag 😉

Redigerat av nossbokaj
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...