SuperViza Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 jag letar efter ett par bra hörlurar till mastring och fick tips om AKG 271 Type closed-back, circumaural dynamic headphones Sensitivity 91 dB SPL/mW Frequency range 16 to 28,000 Hz Rated impedance 55 ohms THD <0.3 % Cable plug-in, 99.99% OFC single cable, approx. 3 m (10 ft.) Connector gold plated stereo mini jack Adapter gold plated mini to 1/4" screw-on adapter jack Net weight (without cable) 240 g (8.5 oz) Special features plug-in cable with mini XLR connector Patent(s) Varimotion – multiple-thickness diaphragm for dynamic transducer (Patent no. AT 403.751, US 6.185.809) Acoustic slot resistor for dynamic transducer (Patent no. AT 408.706) ser det ut något att ha? sen vad betyder "Rated impedance 55 ohms"? ohm vad är det för något? eller har ni andra bra tips på lurar till mastring/mixning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Jag föredrar öppna lurar när man mastrar 😱 Blir inte lika tröttsamt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Jag föredrar öppna lurar när man mastrar 😱 Blir inte lika tröttsamt. .. och så slipper man höra sina egna andetag och hjärtslag. Kort kan man säga att ohm-talet där handlar om vilken volymnivå hörlurarna har. Men det är inget att hänga upp sig vid. Det blir säkert jättebra. Mitt tips till dig är att ta dig till en affär där du kan lyssna och känna mellan lurar och jämföra. Utan att titta på prislappen eller lyssna på den flottiga försäljaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 ...men märker raskt att mitt huvud är förankrat i ljudkortet med en sladd! Skön känsla! 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Jag brukar ibland glömma att jag har på mig dem och försöker gå ifrån datorn men märker raskt att mitt huvud är förankrat i ljudkortet med en sladd! Det är ett bra betyg! Har gjort samma grej med min Beyerdnamic DT531 ett par gånger 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 (edited) Jag brukar ibland glömma att jag har på mig dem och försöker gå ifrån datorn men märker raskt att mitt huvud är förankrat i ljudkortet med en sladd! Det är ett bra betyg! Har gjort samma grej med min Beyerdnamic DT531 ett par gånger 🥰 Händer mig hela tiden med mina Beyer Dynamic DT531 också 🥰 Edited October 29, 2005 by Phobos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Hej! Grejen är den att man bör faktiskt ha öppna lurar! Det är betydligt mer påfrestande för hörseln att länge lyssna med slutna! Favoriten är HD-650! Jag har själv BD DT 250/ 150, AKG 271, HD 600 och har vid flertalet tillfällen lyssnat på de flesta andra "testvinnar-lurar" som finns, undantaget är AKG K 1000, så jag känner mig ganska säker på att inget klår Sennheiser HD-650 för ens det dubbla! AKG 271 är dock väldigt bra dom med, lite bas fattiga tyvärr. Kan köpas i Tyskland för innunder 1400 kr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 ADK 271 är kanonbra 😄 Likaså, de öppna lurarna "ADK K240 Studio"... Båda är väl värda pengarna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts