Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Jag älskar monkey! 1:an o 2:an var jättebra, men 3:an var skitgrymt!! 🙂

Jag har velat ha de så länge nu, men ja har inte fått tag på de bara. 🙂

Posted

Hmm, vet inte om de går att få tag i längre faktiskt. 3:an och 4:an borde finns fortfarande, men 1:an och 2:an är svårare. De paket som de sålde 1:an och 2:an i har tyvärr försvunnit...

/Daniel

Posted
Hmm, vet inte om de går att få tag i längre faktiskt. 3:an och 4:an borde finns fortfarande, men 1:an och 2:an är svårare. De paket som de sålde 1:an och 2:an i har tyvärr försvunnit...

/Daniel

Det är 3:an som jag vill ha!julli-afro.gif

Posted

Om det är någon som äger de gamla spelen men inte kan spela dem på sin moderna dator så kan jag rekommendera ScummVM. Länk

Posted
Om det är någon som äger de gamla spelen men inte kan spela dem på sin moderna dator så kan jag rekommendera ScummVM. Länk

Yep! ScummVM rules!

/Daniel

Posted (edited)

/Daniel

http://se.pricerunner.com/games/pc-games/b...onkey+island%22

Äsh! Orka betala för spel, ja laddar ner de nu, o den e klar om 2 timmar! 😄

Edit: 47 min! 😎

Edited by Danabacken
Posted

/Daniel

http://se.pricerunner.com/games/pc-games/b...onkey+island%22

Äsh! Orka betala för spel, ja laddar ner de nu, o den e klar om 2 timmar! :rolleyes:

Edit: 47 min! 🥰

Så tänkte jag också förr, men sen kom jag plötsligt på att det kanske kan vara värt att stödja de spelen man tycker är bra för att företaget som gjorde spelet ska kunna fortsätta att utveckla bra spel... 😮.

/Daniel

Posted

För mig är Monkey Island sena kvällar i högstadiet. 🙂 Den serien äger!

Posted

Köpte Monkey 3 när det var nytt... spelade igenom det och lånade sedan ut det till min

kusin. Haven't seen it since... 🙁

Posted
Köpte Monkey 3 när det var nytt... spelade igenom det och lånade sedan ut det till min

kusin. Haven't seen it since... 🙁

Haha! Han kanske fastnade någonstans i spelet 🙁

/Daniel

Posted

kusin. Haven't seen it since...  🙁

/Daniel

Ja men va fasen...

"Year of release: 1997"

Hur mycket kan man köra fast egentligen? 🙂

Iofs kanske det släpptes senare i Sverige.

Posted

kusin. Haven't seen it since...  🙁

/Daniel

Ja men va fasen...

Hur mycket kan man köra fast egentligen? 😄

Det kan man aldrig vara helt säker på 🙂 .. Rätt lurigt att lyckas få iväg ballongen med stenen till repet när man sitter fast i träsket t.ex. 😄

/Daniel

Posted

Monkey Island...

WRAAAAAAAAAAAAH Vill hem och dra fram 486:an ur sin mörka gömma. Här ska ettan hårdpelas under helgen!!!

skrivup'ett!!!

Ettan i orginalförpackning och allt är guld! 😄

• 2 months later...
Posted

Jag vill LÄTT ha ett 5:e spel i serien! I love adventure games, det e typ det enda jag spelar... Myst-serien, Syberia osv... i don´t like first person shooters typ Quake och allt vad det finns, det är boring!

Posted

Bara om Ron Gilbert är med och utvecklar det. Han gjorde ett jättebra jobb med Monkey Island 1 och 2, men 3:an och 4:an känns bara "blah".

Antingen det, eller Maniac Mansion 3...

Posted (edited)

jag spelade tyvär bara 3an.

vad har karraktären egentligen emot porslin?

jag minns att han nämde att han inte ville röra en speciell vas i början av spelet, för den är gjord av porslin 😄

grymt spel dock.

jag tycker att alla vi som klarade spelet utan guide sträcker på sig lite extra idag

(jag har även spelat genom kings quest 1 - 7) 🙂

Edited by Sonnert
Posted

kusin. Haven't seen it since...   😄

Haha! Han kanske fastnade någonstans i spelet 😄

/Daniel

Ja men va fasen...

Hur mycket kan man köra fast egentligen? 🙂

Det kan man aldrig vara helt säker på 😄 .. Rätt lurigt att lyckas få iväg ballongen med stenen till repet när man sitter fast i träsket t.ex. 😄

/Daniel

eller när man skulle lura kocken så att man fick hans guldtand genom att använda bl a tuggummi 🙂

Posted
jag spelade tyvär bara 3an.

vad har karraktären egentligen emot porslin?

jag minns att han nämde att han inte ville röra en speciell vas i början av spelet, för den är gjord av porslin 😉

grymt spel dock.

jag tycker att alla vi som klarade spelet utan guide sträcker på sig lite extra idag

(jag har även spelat genom kings quest 1 - 7) 😎

Det är ingen som vet varför han avskyr porslin.

Troligtvis är det något internt skämt på Lucas Arts 😎

/Daniel