Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

5000:-?

SĂ€ljs dom för sĂ„ billigt? Har för mig dom ligger runt en 8000-10.000:- anvĂ€nda 😛

Postat

det Ă€r min annons Drik 🙂

Jo visst Àr synthen min kopp te. Kan göra vÀldigt mycket roligt med den, och jag har alltid viljat ha en sen den kom.

Men jag funderar bara pĂ„ om jag ska sĂ€lja ivĂ€g karman och virusen för att köpa en Virus TI 😄

bara en tanke dock, ska se hur mkt jag fĂ„r ihop först 😉

Postat

Du fÄr aldrig 9500,- för den. 7-8000,- kanske om den Àr i snyggt skick men dÄ fÄr du verkligen vara tÄlmodig och skriva en riktigt bra annonstext som talar till dem som lÀgger ut den typen av pengar; dansbandsmusiker. Vill du ha den sÄld i Är fÄr du nog sÀnka priset till 5-6000,- .. mycket mer pengar lÀgger folk sÀllan pÄ ett begagnatköp (tyvÀrr, eller vad man ska sÀga).

Postat

assÄ?

jo jag fÄr vÀl lov att sÀnka den dÄ isÄfall.

Anledningen till varför jag satte 9500:- Àr för att jag har sett folk sÀljer dom för 11.000:- begagnade.

Postat

För över ett Är sedan skattade vi pÄ ett annat forum högt Ät en kille som försökte sÀlja för 12.000,- .. fast jag förstÄr hur du tÀnker. Problemet Àr att en klavsynt gÄr ner till 50% av nypriset (eller halva det senaste butikspriset) nÀr tillverkningen slutar och för varje Är efter det sjunker den nÄgon tusenlapp till.

Till och med hyllade grejer (med rÀtta eller ej) som Nord Lead gÄr ner sÄ kraftigt i pris, fast det kan ta lite lÀngre tid. Nord Lead 2 fÄr du vÀl inte mer Àn 5000,- för idag och den gick vÀl ur produktion ganska nyligen och har hyllats som bara den.. Karman ligger inte lika bra till, egentligen. Det spelar dock stor roll vad för sÀljtext du lÀgger ut. Gör en stor grej av att det Àr en Workstation osv.

Detta Àr iallafall min erfarenhet.

Postat

SÄ illa Àr det inte...nord lead 1 brukar sÀllan finnas för mycket under 5000 kr och 2 för 6000 kr.

Jag tror du kan fÄ sÀkert 6000 kr för Karman...

Postat

va fan.......lĂ„t den ligga pĂ„ 9500....kör pĂ„ 10 loppor.......vĂ€rlden Ă€r full av idioter..... 🙂🙂

Jag skulle aldrig sĂ€tta ut det pris som jag rĂ€knar med att kunna fĂ„ för en sak...lĂ€gg till en tusenlapp för att lĂ„ta köparen pruta, och sen nĂ„n eller ett par tusenlappar till för att se om nĂ„n idiot nappar Ă€ndĂ„..... 😉🙂

Postat

On a sidenote....

Tror du verkligen att en Virus TI ger dig en samma "bredd" som en Virus C(?) + en Karma?

Jag förstÄr helt enkelt inte folk som sÀljer allt dom har för att kunna köpa en "supersynth"....

-Men det Ă€r lilla insnöade jag det... 🙂

Postat (redigerat)

Samma bredd ger det mig sjÀlvklart inte.

Men jag vill Ät HyperSaw och Wavetable delen.

Dels att mÄnga ljud i Karman enbart funkar för dansbands musik, eller ah.

Disco, house jazz Ä sÄnt dÀr. Skönt ljud helt enkelt.

men missförstÄ mig inte.

Karman Àr skit rolig och lÄter underbart, finns hur mkt ljud som helst att hÀmta hem.

Dessutom sÄ funkar ju tritons alla ljud i Karman.

Jag Àr fortfarande inte hundra pÄ om jag ska sÀlja, vill bara se vad jag kan fÄ för den.

Dels för att den Ă€r sĂ„ jĂ€vla sexig ocksĂ„ 🙂

Redigerat av Roha
Postat
SÄ illa Àr det inte...nord lead 1 brukar sÀllan finnas för mycket under 5000 kr och 2 för 6000 kr.

Jag tror du kan fÄ sÀkert 6000 kr för Karman...

FÄr du 5000,- för en oexpanderad Nord Lead 1 sÄ har du haft en del flyt, vill jag pÄstÄ. Just NL verkar dock inte vilja trilla ner till 2500-3000,- som alla andra klavsyntar.

Fast 6000,- för Karman Àr nog realistiskt, med tÄlamod pÄ sin sida.

Postat (redigerat)

heh fick just ett erbjudande pĂ„ min karma för 9500 😄

edit: du verkar ju ha en del koll sisÀltÀÀ! Vad kostar Moss kortet nu egentligen?

Redigerat av Roha
Postat

ja det blir nog av!

Han skulle Äterkomma ikvÀll efter jobbet!

Postat

haha ja det fĂ„r vi hoppas 😉

pinsamt om han skulle vara medlem pĂ„ forumet 😛

Postat (redigerat)

Har man en triton synth kan man köpa Triton Karma software för $199 sĂ„ har man sig en Karma. 😉 (Jag passade pĂ„ nĂ€r det var extrapris $149).

Redigerat av P3t3r
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har du en verkligen en sÄn dÀr synth Roha, eller ska du bara hÀmnas?

TÀnk pÄ att du annars kan ta ut ett aningen högre pris, eftersom just du har spelat pÄ den...

😆

:musik

Postat

NĂ€ skulle aldrig kunna blĂ„sa nĂ„gon pĂ„ pengar đŸ˜±

Jo jag har en Korg Karma, intresserad musik? =))

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.