Guest billeo Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Jag har samma problem med "sync" som vissa andra här. Det gäller problemet att den MIDI man spelar in hamnar runt 1/8 för tidigt. Läste att man skulle kolla upp emulerade portar och eventuellt flytta på en fil ur MIDI Port Enabler-katalogen i Cubase-mappen, kallad "ignoreportfilter". Nu finns inte denna fil i min dator, alls. Varför? och hur löser man det då? mkt tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Jag har samma problem med "sync" som vissa andra här. Det gäller problemet att den MIDI man spelar in hamnar runt 1/8 för tidigt. Läste att man skulle kolla upp emulerade portar och eventuellt flytta på en fil ur MIDI Port Enabler-katalogen i Cubase-mappen, kallad "ignoreportfilter". Nu finns inte denna fil i min dator, alls. Varför? och hur löser man det då? mkt tacksam för svar! Saknar du filen, så ska du nog installera om Cubase från originalskivorna. Den följer nämligen alltid med vid installationen... Förresten - är det möjligen så, att du redan har flyttat den och har hunnit glömma det...? 😉 Det förekommer faktiskt ljudkort där det är bättre att kopiera än att flytta filen - så om den ligger där den i de flesta fall ska flyttas till, så ska du kanske testa att kopiera tillbaks den till ursprungsplatsen också... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Soulprovider Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 billeo Lyckades du lösa det? Jag har också samma problem nämligen! 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mange_andersson Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 tjena! jag har samma problem också! jag köpte precis ett digital piano och är inte särskit bra på nått om det... uppskattar all hjälp jag kan få! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts