Jump to content
Annons

CO-writer/Topliner till producent team i GBG


machopsychorob

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Hej.

Vi söker en kvinnlig co writer/topliner för Pop, Rock, Singer/Songwriter och RnB/hiphop

Du ska sjunga och skriva på Engelska.

Vill du veta mer om oss :

www.machopsycho.com

email: robin@machopsycho.com

Varför är det så viktigt att det är en kvinna?

När det gäller toplining-biten så är det dumt att inskränka sig till ett kön, mer än hälften av alla begåvade låtskrivare därute försvinner ju plötsligt från urvalet.

Självklart ska ni ta in en duktiig sångerska om det är det ni är ute efter, men när det gäller skrivandet så är en grym majoritet av låtskrivare på Studio Forum just män/pojkar. Är det så att ni inte vill betala en demosångerska & därför vill att hon ska skriva eget & co-writa materialet som ska spelas in? Isåfall så finns det ju massor av sätt att lösa detta.

& det där med ordet "topliner". Det verkar som om Kulturama-lingot har spridit sig långt utanför STHLM. Tyvärr så är ju inte det epitetet applicerbart på ett Svenskt låtskrivarklimat, där det fortfarande råder en alla-gör-allt mentalitet. På både gott & ont.

Men lycka till.

& ha det så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller toplining-biten så är det dumt att inskränka sig till ett kön, mer än hälften av alla begåvade låtskrivare därute försvinner ju plötsligt från urvalet.

Du menar att det finns fler begåvade män än kvinnor? Humm. 😉

Vad är topliner förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Du menar att det finns fler begåvade män än kvinnor? Humm. 😉

Vad är topliner förresten?

Nej.

Jag menar att det finns fler manliga än kvinnliga dedikerade låtskrivare.

En topliner kommer in sent i projektet & specialskriver text & ev. melodi till ofta helt färdiga bakgrunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Sorry, jag tar tillbaks.

Kollade er hemsida & ni har ju koll på läget. Jag var nere som fan med CnA & var på flera gig. Lyssnar fortfarande på den fantastiska balladen "some day soon" ibland.

Skam som fan att den bara blev en sniken b-sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Sorry, jag tar tillbaks. Kollade er hemsida & ni har ju koll på läget.

Jo, detta var ju liksom på riktigt! Har faktiskt en kvinnlig kompis som jag ska tippsa! Kompisen är kvinna, annars har jag kvinnliga kompisar som

inte är kvinnor men... dom skriver inte musik, tyvärr 😉!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, jag tar tillbaks.

Kollade er hemsida & ni har ju koll på läget. Jag var nere som fan med CnA & var på flera gig. Lyssnar fortfarande på den fantastiska balladen "some day soon" ibland.

Skam som fan att den bara blev en sniken b-sida...

fan vad kul att du gillar den låten, tack som fan:-)

Den var min och Marc's (sångaren) favorit oxå. Good old times...he he.

Redigerat av machopsychorob
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Sorry, jag tar tillbaks. Kollade er hemsida & ni har ju koll på läget.

Jo, detta var ju liksom på riktigt! Har faktiskt en kvinnlig kompis som jag ska tippsa! Kompisen är kvinna, annars har jag kvinnliga kompisar som

inte är kvinnor men... dom skriver inte musik, tyvärr 😎!

Grymt, tipsa din kompis. tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sorry, jag tar tillbaks.

Kollade er hemsida & ni har ju koll på läget. Jag var nere som fan med CnA & var på flera gig. Lyssnar fortfarande på den fantastiska balladen "some day soon" ibland.

Skam som fan att den bara blev en sniken b-sida...

fan vad kul att du gillar den låten, tack som fan:-)

Den var min och Marc's (sångaren) favorit oxå. Good old times...he he.

Tack själva!

Skulle förvåna mig om det är fler än jag som fortafarande har singeln långt fram i hyllan. Fan, om ni klarar mer smicker så händer det att jag spelar den sist i mina DJ-sets ibland.

& om det duger med en manlig (kanske lite småfjollig) topliner, så anmäler jag mig..hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...