Jump to content
Annons

Nero Burning ROM i version 7


Björn Olsberg

Recommended Posts

Igår kväll meddelade Ahead att deras programsvit Nero har kommit i skarp version 7. Ahead fortsätter sina steg mot video och ljud, men ger samtidigt stöd för de nya formaten Bluray och hd-dvd.

Bland de övriga nyheterna märks en ny version av backupprogrammet Backitup 2 - som numera även låter dig gör backup till en ftp-sajt (varför inte ditt webbkonto?).

Man ska även kunna göra enkel redigering i upp till 7.1 surround, och importera loopar med mera.

Vi har ännu inte testat programmet, men det finns att ladda ner i en 30 dagars demoversion ifrån www.nero.com.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan nog inte ge dig en helt rättvis bild, men det beror förstås på vad du är ute efter och hur du använder programmet. När jag använde Roxio sist (testade för circa två år sedan), var programmet betydligt tyngre än Nero och lade in program i autostart. Nero i sin tur har några av de bästa aac/mp4-kodarna som finns på marknaden.

Men ha i minnet att jag själv använder Nero ganska ofta (EDIT: jämte Plextools Professional XL, burnatonce och cdrtools) och naturligtvis inte är helt objektiv 😆

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Synpunkt 1: Downloadable är "bara" Nero 6, ej 7:an ännu...

Synpunkt nummer 2: Det kommer en varningstext. Konstigt, det står dessutom att det inte alls handlar om en demovariant!!

"This is not a demo version."

"If You don't have a valid serial number of these packages please don't download!"

Jag har inget "valid serial number".

Kört? Det jag vill veta är om man kan styra cd-bränningshastigheten med Nero.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag vill veta är om man kan styra cd-bränningshastigheten med Nero.

Japp, när du ska bränna kan du välja om du ska bränna track-at-once eller disc-at-once och skrivhastigheten m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...