Eternal Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Jag ändrade om lite i låten! Versen är helt annorlunda osv! Lyssna och tyck till! Jag tycker den nya versen är klart bättre och stämmorna i refr (credit: brorsan) passar bra in! Kom dock ihåg att det bara är en skiss! Bry er inte om produktionen då jag överlåter det åt ngn som kan! Den gamla: http://www.anderssonsaren.com/then.mp3 Den nya: http://www.anderssonsaren.com/now.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Den gamla: låter bra, fan! 😛 (Häftig refräng!) Me likes Den nya: Jag tycker faktiskt att den gamla var bättre(!) i refräng, och i helhet med. Men den lilla keyboard- och gitarrsnutten som kommer i slutet vid 0:55 är ju asbra, juh! Me like much! Vad har du för mic, egentligen? Rösten låter lite halvtaskig när det gäller kvalite... 😱 Bra! \Dana 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stajo Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Tycker du skall sänka den något tonsteg, rösten känns lite ansträngd. Försök andas lite mer när du sjunger. Klart bäst är de sista 5 sekunderna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 Den gamla: låter bra, fan! 🙁 (Häftig refräng!) Me likes Den nya: Jag tycker faktiskt att den gamla var bättre(!) i refräng, och i helhet med. Men den lilla keyboard- och gitarrsnutten som kommer i slutet vid 0:55 är ju asbra, juh! Me like much! Vad har du för mic, egentligen? Rösten låter lite halvtaskig när det gäller kvalite... 😱 Bra! \Dana 😆 Det var som fan att du tycker den gamla var bättre! 😛 hehe Jag använder en Shure Sm58 direktinkopplat till mitt SB Live platinum! Ett skitkort med en frontpanel som enda plus! Jag har inte gjort något med rösten, inga effekter ingen eq eller liknande! Svar till stajo: Angående sänkningen... Du måste den gamla eller? Jag kan inte hålla med dig om att den nya skulle vara för hög! Sångslingan är helt annorlunda (dessutom mkt lägre) i versen! Vi får se om någon annan kan hålla med mig om att den nya är bättre! Om man ser till det musikaliska. Tack så mycket för feedbacken grabbar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xarl Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Den nya versen låter som Lundell eller nåt. Den gamla versen är mycket mer originell, rätt häftig. Men jag tycker egentligen den nya är bättre, jag menar den går ju att sjunga med o tralla på ute på stan utan att folk tror man är packad eller nåt. Gamla bryggan är utan tvekan bäst. Skön sångstajl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 Den nya versen låter som Lundell eller nåt. Den gamla versen är mycket mer originell, rätt häftig. Men jag tycker egentligen den nya är bättre, jag menar den går ju att sjunga med o tralla på ute på stan utan att folk tror man är packad eller nåt. Gamla bryggan är utan tvekan bäst. Skön sångstajl Haha! Gamla bryggan känns nog bättre pga stämsången! Orkade inte sjunga in det i den nya! Link to comment Share on other sites More sharing options...
claypool Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 (edited) Inte min sorts musik alls, lite ansträngd sång och texten känns lite klyshig, men en kul detalj var att det på "skrattar" blir väldigt mycket göteborgsdialekt. 😉 Edited October 10, 2005 by claypool Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 10, 2005 Author Share Posted October 10, 2005 Inte min sorts musik alls, lite ansträngd sång och texten känns lite klyshig, men en kul detalj var att det på "skrattar" blir väldigt mycket göteborgsdialekt. 😉 Texten skall vara klyschig! hehe! En förklaring till dialekten kan vara att jag bor i Borås (nära Göteborg) och att jag gillar Albert & Herbert 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jejje Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Musiken är bra, men sången är alldeles för högt mixad så man missar många detaljer i musiken så jag kan inte riktigt bedöma den så noga i detta stadium. Sången låter lite ansträng, det låter som om sångaren inte riktigt klarar av tonarten. Mitt tips är att köra en lägre tonart och se om sången funkar bättre då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 30, 2005 Author Share Posted October 30, 2005 Musiken är bra, men sången är alldeles för högt mixad så man missar många detaljer i musiken så jag kan inte riktigt bedöma den så noga i detta stadium. Sången låter lite ansträng, det låter som om sångaren inte riktigt klarar av tonarten. Mitt tips är att köra en lägre tonart och se om sången funkar bättre då! Jo, det är som alla säger... Sången låter ansträngd. Tonarten är för hög för sångaren (jag). Det stora problemet med sången är antagligen att jag inte kan sjunga egentligen Funderar starkt att gå till en sångpedagog för att få specifika tips. Tack för din tid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts