Guest kompanjon Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 hej! har beslutat mig för att gå över till logic på min mac tillslut efter att ha jobbat i reason. hittade logic 5.5 begagnat, nu är min fråga: kan jag uppgradera detta till 5.5.1 osv eller 6.3 osv, ja ni fattar.. andra uppgraderingar än till 7 helt enkelt! (jag tycker personligen logic nådde sin peak vid 5, där finns allt jag behöver exs 24, schyssta pluggar osv). jag vill inte jobba i 7, jag trivs som fisken i vattnet i äldre versioner där man slipper oroa sig för att man pressar systemet till max.. tacksam för hjälp Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 (edited) Nu hänger jag inte riktigt med... Senare versioner än 5.5 finns bara till OSX. Du kör mac.. Men kör du OS9?? LAP5.5 finns väl inte för OSX vad jag kan minnas. Tror du kan ladda hem patchar från 5.x till senare 5.x men vet inte var.. Version 6.x är ett mörkt kapitel i Logics historia. Mycket buggar och ännu mer krångel. Gå upp till 7.1 på en gång. Kolla på apple.se om det går att uppdatera från 5.x till 7.1. Borde det göra, men man ska aldrig va säker när det gäller Apple. edit: fel.. edit2: patchar: http://www.emagic.de/support/download/index.php?lang=EN edit3: verkar som om 6.x rullar under OS9. Hade jag ingen aning om.. Konstigt! Edited October 6, 2005 by VacUm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kompanjon Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 (edited) ah ja det var ju bittert. jag kör OSX. får väl uppdatera då, i vilket fall så tjänar jag ju på det än att köpa ett helt nytt logic 7. jobbigt, för jag har hört att 7an ska vara rejält mycket mer resurskrävande... denna snubbe säger att 6an (6.3) är stabilt: http://www.tweakheadz.com/review_of_logic_6.htm edit: tack för patch-länken! Edited October 6, 2005 by kompanjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Men .. Går det köra LAP5.x under macosx?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
godhead Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 jag körde 6.3 i både OSX och OS9 på min mac, och det var snorstabilt. men om det går att få tag på längre som uppgradering, det vet jag inte. 7'an lär ju vara bättre i vilket fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kompanjon Posted October 7, 2005 Share Posted October 7, 2005 om jag ska vara ärligt, jag överdrev när jag sa att jagprecis köpt det 😛 . jag SKULLE precis köpa det men skickade denna post innan för att vara på den säkra sidan. men nu är det skit samma, för nu HAR jag beställt 7 och 7.1 (helt nytt) för 6000 (tare' lugnt, jag använder internetgirot.se). nu får det bära eller brista 😄 hursomhelst läste jag en del poster på nätet igår att man kan modda sin powerbook. jag trodde faktiskt det inte gick med bärbart. men man kan beställa nya powerbook-hd:s osv från t.ex macoteket, sen är det lite pill 🙂 men med känsliga händer så är det inga problem att byta ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts