Jump to content
Annons

RÄTT ARTIST VANN!


Recommended Posts

Annons
Här är en som är helnöjd med sin favorit, Johan Becker.

Becker borde ju alla på "Studio" tycka om. Han är ju låtskrivare

från början som alla oss andra. Det är han ju fortfarande

men nu även artist. Håller ni med mig, vann rätt artist tävlingen.

Ha det bäst / ViktorDenStore

NEJ !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att Karl Martindahl var snäppet bättre, men å andra sidan så fick de ju båda lika mycket poäng. Deras gemensamma projekt kan nog bli en av de få svenska skivor jag köper (en Hellacopters-platta äger jag just nu, kanske köper nåt med Nationalteatern snart också).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

tack tokas, trodde jag va ensam om att tycka att maja va och är unik med sin stämma 😕

becker bör hålla sig till låtskriveri och sluta famla med sin krystade stämma, ... en låt ok, 2 låtar så börjar man fundera, 3 låtar så förstår man att han och den eventuella plattan kommer att bli ofantlig tråkig att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

UAAAH!!! Rätt artist vann. Becker kan skriva låtar som funkar ypperligt komersiellt. Majas pop-wannabe-"jazz" är monton och man tycker man hört alla låtar redan vid den andra låten.

Det är sant att Beckers röst kanske inte är den mest njutbara, men det är inte Majas dåliga intonation heller. 😱

Mina favoriter i denna säsong var, på sång: Robert Suddas och Sara Löfgren, låtskrivare; Johan Östberg (killen kan!!) och som allaround Karl Martindahl och Johan Becker. Deras projekt kommer säkerligen bli, åtminstonde mycket professionelt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Morta här, men jag tycker dessutom att Martindahl och Becker verkar ha så kul ihop att jag tror att deras projekt kan bli bättre än nåt som exempelvis Zuddas skramlar ihop på egen hand. Tyckte inte att Sara Löfgrens skiva var så super...

Link to comment
Dela på andra sajter

UAAAH!!! Rätt artist vann. Becker kan skriva låtar som funkar ypperligt komersiellt. Majas pop-wannabe-"jazz" är monton och man tycker man hört alla låtar redan vid den andra låten.

Det är sant att Beckers röst kanske inte är den mest njutbara, men det är inte Majas dåliga intonation heller.  😠

Mina favoriter i denna säsong var, på sång: Robert Suddas och Sara Löfgren, låtskrivare; Johan Östberg (killen kan!!) och som allaround Karl Martindahl och Johan Becker. Deras projekt kommer säkerligen bli, åtminstonde mycket professionelt.  😛

tror inte att den komersiella betoningen är av värde i denna diskution då vi diskuterar en skola som har för syfte att lära sina elever att bli bättre inom sin genre.

1. becker har så vitt jag vet inte utveklat sin stämma under sin tid på skolan och kan därför klassas som monotom eftersom hans röst går från ruta ett till ruta ett.

2. östberg, samma sak här som med becker. en mycket kompetent låtskrivare men inget mer.

3. martindahl har iaf utveklat sig till det bättre vad det gäller hans röst, iaf om man jämför med dag ett.

skolan är upprättad med anledning till att förädla sina elevers sångröster, och inte låta dom stå kvar på ruta ett när dom slutar.

men är det så att sverige och dess tvivelsamma befolkning = morta vill ha raktgående produktioner med hettan av komersiella och rent röstmässigt raka och outveklade tongångar så är det helt ok för mig.

och folk säger att jag slösar mina pengar och tid på onödiga saker [ skakar på huve' ]

Redigerat av Kenny Klevenhaus
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenny, Kenny... *Suck* Du har sååå fel... Johan Becker skriver

inget annat än riktiga "Pop-Hitar" dom har en skön refräng och

en ganska simpel vers för att man ska känna igen refrängen lättare!

Hans röst förstår jag inte varför ni klagar på! Den är ju den bästa

manliga rösten i hela FameFactory. Kan uppfattas som hes och

konstig... men hörde ni inte när han sjöng "Let me love you" i

ladan. Han höll ut en lång och klar ton utan några som helst problem,

det hade inte många andra klarat! Tro mig, Becker är den naturliga

VINNAREN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenny, Kenny... *Suck* Du har sååå fel... Johan Becker skriver

inget annat än riktiga "Pop-Hitar" dom har en skön refräng och

en ganska simpel vers för att man ska känna igen refrängen lättare!

Hans röst förstår jag inte varför ni klagar på! Den är ju den bästa

manliga rösten i hela FameFactory. Kan uppfattas som hes och

konstig... men hörde ni inte när han sjöng "Let me love you" i

ladan. Han höll ut en lång och klar ton utan några som helst problem,

det hade inte många andra klarat! Tro mig, Becker är den naturliga

VINNAREN!

vad är det som är så svårt att begripa ?

en skola finns till för att man som elev ska utvekla sina kunskaper inom det område det må gälla, eller alternativt lära sig något nytt.

skolan finns inte där med anledning till att du som elev ska lämna skolan med dom samma kunskaperna du hadde när du kom dit.

om så var fallet, varför har vi skolor ?

det handlar inte om hur bra man är på att skriva hitlåtar som du så fint vill understryka att becker gör.

jag har heller inte påstått något annat än att becker kan skriva låtar, ... men det föreligger en viss skillnad till att vara bra på att skriva och sedan sjunga.

den eleven som förtjänar en vinst är den som har lärt sig att använda sin röst på ett nytt kanske bättre vis än det den gjorde när den först kom till skolan.

det kallas för utvekling

becker har inte utveklats, becker har varit lika bra från det att han kom tills det att han slutade skolan.

och begriper du inte samhörigheten av ordet bra versus utvekling i samma mening så tycker jag synd om dig, och än mer synd om oss som uppenbart måste tjafsa med ytliga komersiella stackare som uppenbart inte ser lite mer ingående på en individs förmåga att utvekla sig, vilket borde vara anledning till en vinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

😏 Njae... Jag tycker nog att Becker har utvecklats ganska mycket sångmässigt... men jag fattar inte vad du menar med "tjafsa" för det är jag absolut inte ute efter... Jag vill bara veta folks åsikter! 🙂

Du får gärna tycka att J. är dålig om du vill eller att han inte kan sjunga, men jag tycker att han är klart den bästa i FameFactory!

Versen ska inte va simpel det menade jag inte ... men ref, ska va bra mycket trallvänligare. Eller hur!? Ha det bra!

/Viktor

PS. Kenny din hemsida är bland dom snyggare jag har sett... 😉 DS.

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

Kära Kenny.

Jag tror du missförstått Fame Factory lite grann. Skola, yes. Men inte för sång, utan för artisteri. Man behöver inte utvecklas inom sången mer när man befinner sig på Beckers nivå för att kunna sälja komersiellt. Jag tror säkert han har utvecklats under sin tid på skolan, om inte sångmässigt då kanske scenvana och rent koerografiskt sätt. Vilket också är en mycket betydande del på en artistskola.

Vi har ju redan lysande exempel på att man inte behöva kunna sjunga för att sälja(typ Jennifer Lopez säljer på sin rumpa) så det är ett dåligt argument. Det jag kan känna är lite dåligt med Becker är att han är lite för mycket svärmorsdröm så han inte säljer så bra till tonåringarna - som är en stor del av konsumenterna. Jag har inte påstått att detta är min sorts musik, lättralliga 5 ackordslåtar med en klatschig reffräng. Tråkigt. Men gud så det är lättlyssnat. För gemene man är detta lättkonsumerad musik som är lätt att köpa och man behöver inte skämmas för att ha den i skivsamlingen. Som sagt BRA KOMERSIELL MUSIK.

Men jag har aldrig påstått att sådan rock-pop varit min femma, eller har jag, Kenny?

Ja, du påstår iaf att jag tillhör sveriges tvivelsamma befolkning som vill ha raktgående och outvecklade tongångar. Vad du får den fördommen ifrån, ja det vet jag inte. Hoppas du kommer till lite insikt över min ställning av detta inlägg. Då du uppenbarligen mistolkat mig, eller bara varit otänksam. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.gate42.net/

Tänkte jag på men den kanske inte är din? :S

Snygg va den ju i alla fall

Haha, den sidan kommer från en template som man kan köpa.

Jag har faktiskt EXAKT samma sida på min dator som template (förutom att texten är ändrad. 😆 )

Jag håller med om nästan samtliga Kenny Klevenhaus åsikter om Fame Factory-deltagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.gate42.net/ 

Tänkte jag på men den kanske inte är din? :S

Snygg va den ju i alla fall

Haha, den sidan kommer från en template som man kan köpa.

Jag har faktiskt EXAKT samma sida på min dator som template (förutom att texten är ändrad. 😉 )

Sant? 😆

Hade jag ingen aning om. Det är nämligen inte jag som gjort sidan utan fick hjälp med det utav en snubbe. Så vitt jag vet så hade han gjort den själv dock. Tror inte han skulle köpa ett template och göra iordning för att ge sidan gratis till mig, låter knasigt.

Han kan ju ha blivit "inspirerad" av den templaten som du har kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...