markusgrubbstrom Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Jag kör cubase sx med min nya AMD Athlon 64 3000+ med ett realtek 850 ljudkort som sitter på moderkortet, och allt är frid och fröjd så länge jag har midi kanaler med vst instruments och hypersonic, men när jag gör en audio mixdown tex ett trumspår och ett synth spår till waw uncompressed och ska spela upp dessa så hackar de! Har nyligen uppdaterat drivrutinerna för både ljudkortet och moderkortet. Vad kan detta bero på? Mvh Markus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted September 30, 2005 Share Posted September 30, 2005 Gör du "Real-time Export" eller en offline bouncning? Har för mig jag läst något om det där... 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reason_user Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Linus vad är skilnaden på en "Real-time Export" eller en offline bouncning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diwic Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Hackar det även om du stänger ner Cubase och spelar upp wavefilen i Winamp / Windows Media Player? // David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Linus vad är skilnaden på en "Real-time Export" eller en offline bouncning? Italiensk bild, men "Export/Audio mixdown" ser väl ut sådär i den engelskspråkiga också? 😆 "Export in Real Time" finns som en kryssruta nere till vänster. Vid en offline-bouncning mixas låten så snabbt som CPU:n klarar. En snabb dator kan alltså mixa låten snabbare än tiden det skulle ta att spela låten rakt igenom. Nackdelen är den att man inte kan använda externa prylar vid mixen då, eftersom datorn jobbar i ett snabbare tempo. En realtids mixdown/bounce spelar upp låten "på riktigt" i korrekt hastighet och spelar in mixen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts