Jump to content
Annons

Peppemannen


peppemannen

Recommended Posts

Hej allihop.

Jag heter Per-Henrik är 26 år gammal och bor under min studieperiod i sandviken. Jag utbildar mig till systemutvecklare och har sedan länge haft både datorer och musik som största intresse.

I 13-14 års åldern började jag spela gitarr och lirade ett par år i ett band med flertalet namn. Temat var för det mesta punkinfluerad rock i stil med Pennywise och Randy.

Tanken med vårt band från början var att köra pennywisecovers men vår trummis var för långsam så det gick helt enkelt inte. Men inspirationen kom därifrån. Jag skrev all musik och fick på så sätt lägga lite mer melodi på våra försök till "benknäckar-kvint-rock".

Ungefär samtidigt skaffade jag min första PC och blev snabbt bekant med Fasttracker II (denna underbara skapelse). Nu var jag fri. Jag kunde spela alla instument jag ville och sätta ihop vilken typ av låt jag ville utan att mina banmedlemmar gnällde om ditten och datten (det gjorde dom inte ofta, men ni vet vad jag menar 🙂 )

Efter en hel del trackande så provade jag ett antal olika sequencers/musikprogram och fastnade slutligen för FruityLoops (numera kallat FL Studio). Jag håller fortfarande fast vid FL studio men har på senare tid börjat intressera mig mer och mer av hur själva slutresultatet kan bearbetas för att få en finare ljudbild.

Jag har ofta svårt att placera mina låtar i en speciell genre men lägger ofta mycket vikt på en stark melodi. Samtidigt älskar jag att experimentera med olika musikstilar, beats och ljud så resultatet kan variera.

ja.. det var väl ungefär jag det... 🙂

Mer info om mig och min musik hittar ni på:

http://www.perhenrik.rr.nu

So long.......

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...