Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Lyssnade mycket på dem förr när jag trippa runt som mest i psy-landet. Nu mer blir det mest en å annan klassiker här och där och då särskilt från The Gathering albumet - där finns det nästan absurt grymma låtar 😉

Nu blev jag lite sugen faktiskt *rotar runt i skivsamlingen*

Postat

Jag tycker bara det blir bättre och bättre!

Ok, hela senaste albumet är väl inte bra (speciellt inte singeln), men det finns så sjukt bra låtar där, t ex Streched som jag kan lyssna på sju gånger på raken.

//peAk

Postat

Jovars. Trots att jag egentligen inte lyssnar på trance överhuvudtaget så finns det ett par skivor med Infected i hyllan. Lite Astral Projection med, men det är den enda psytrancen jag har så vitt jag kommer på.

Dock är de en bra inspirationskälla för mig, Infected Mushroom alltså. Kul idéer.

//smulan

Postat

hm. Jag jobbade bakom scenen på arvika och, städade deras loge och servade dem med öl. trevligt trevligt.

det är inte min musiksmak men det var coolt att stå vid scenkanten under konserten. Det var den sista på festivalen och det var fullt typ-

PetePizza (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jovars visst spelas det en hel del Infected ibland. 😠 Brukar lyssna på deras senaste skiva "IM the supervisor" när jag ska ställa in balans mellan subban o topparna o när man själv sitter o försöker få till ett cleant fett sound på nån låt man pular med.

De är grymma! Fast ibland kan de ju bli lite väl knorriga och knäppa men vem blir inte det 🙂😄

Redigerat av PetePizza
Postat

De är i en klass för sig...de vet hur man pushar the envelope on things... =)

Postat
Självklart är du inte den enda som gillar Infected 😉

EDIT: Stavfel 😆

1 person till som gillar dem iaf. 😆

De verkar mest hatade efter vad jag har förstått? 😉

Med tanke på att dom har hängt med så länge så har psychedelicen utvecklats åt det "hårdare" hållet. Infected har ju gjärna med gittarspel och långsamma knorr.

Att dom skulle vara "hatade" skulle vara att ta i 😆 Men kanske att många psychedelic älskare tycker att dom är lite klena, men fan hela albumet "Converting Vegetarians" rockar ju stenhårt!

• 2 veckor senare...
Postat

jag är visserligen storslukare av psytrance och har varit det sedan mitten av 90-talet, men är inte så överförtjust i infected. okej, de gamla albumen är helt okej, men sen tycker jag det har gått neråt. har även varit på tre fester där dom har spelat live (Karma 2003 (jönköping), och i sydney två gånger under 2004) och de har aldrig riktigt övertygat mej där heller. kanske för att jag tycker de har för mycket breaks och build ups i sina liveset; det är fruktansvärt enerverande att hela tiden vara tvungen avbryta stompandet 10 sekunder här, 10 sekunder där, en halv minut därefter osv...

aja, jag kan hålla med dom om att de är riktigt bra producenter och gudomliga på att göra det dom gör.

men jag får inga rysningar längs ryggraden så därför uppskattar jag dem personligen inte 😳

smiles,

~ force

som har bestämt sej för att stanna inne en lördagskväll och röka vattenpipa!

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Självklart är du inte den enda som gillar Infected 😆

EDIT: Stavfel 😎

1 person till som gillar dem iaf. 😮

De verkar mest hatade efter vad jag har förstått? 🙂

Jag är inte alls nere med psy, men jag har fått en bild av att dom är typ pionjärer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.