Jump to content
Annons

Bas och gitarr till M-audio Delta1010LT


serial69

Recommended Posts

Tjena.

Har kopplat in bas och gitarr in i ljudkortet, allt funkar ok men jag får dålig insignal till kortet. Man vill ju ha upp signalen på det "gula" om ni förstår vad jag menar. Nu ligger det på lite under hälften när jag krämar på allt vad det går. Är en DI-box lösningen eller vad ska jag göra..tacksam för svar.

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej alla.

Jag undrar på att køpa en Behringer BasV-Amp som kan anvandas på både bas o gitarr. Vil denna funka som en DI eller pre-amp ?

( I spec`sen til bara V-amp, står det at den endast er til for gitarr, medan BasV-amp går til båda. Møjligt inte samtidigt ? )

Måste man køpa en til varje gitarr/bas då ?

( ja, jag ar en trumslagare som spelar lite på gitar o bas, man ar inte expert på det tekniska dar ) ( har också norskt tangentbord..hehe )

Link to comment
Dela på andra sajter

Takk, Gote. 🙂

Jag kollade vidare i en katalog, o hittade att Behringer har en 4kanals Di-box ( 19"rack box) DI4000Ultra-Di Pro med kontroller til varje kanal. Pris i Norge kr. 1095.

En 8 kanals finnes också : Di8000 Ultra-Di Pro kostar det samma. Perfect for band med många gitarrer att spela inn samtidigt.

så va det pengarna då....

Redigerat av tamadrummer
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...