Jump to content
Annons

Metal Meet Rock Festival


kirtaphus

Recommended Posts

Röstningen är avslutad och VINNAREN blev "BIDRAG 5" hipp hipp hura!!! 😄

Så här blev det avslutade röstningsresultatet i MMRF 2005 enligt nedan.

Bidrag 5 = 30p

------------------

Bidrag 7 = 28p

Bidrag 9 = 22p

Bidrag 3 = 16p

Med champange i strupen och tårta runt läpparna får väl Bidrag 5:s kompositör ge sig till känna för att vi ska kunna gratulera VINNAREN.

Vinnaren får gärna berätta om sitt bidarag om han vill, pluggar, programmering förstärkare, trix mm vad som hellst!!! tongue.gif

Som grädde på mosen, knark på laxen, få den stolta VINNAREN hedersuppdraget att vara "Metalgeneral" samt att hålla i nästa års MMRF 2006 när han vill.

Det man VINNER är förståss respekt, bland övriga musiker inom hårdrock/metal genre, här på forumet. men alla som kom till finalen i år ska vara stolta kompositörer alla har gjort ett bra jobb.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Röstningen AVSLUTAD 2005 09 30

Äntligen då var det dags att "Rösta" på det bästa bidraget i Metal Meet Rock Festival 2005 Fredag den 16:e 😄

NYHET 2005.09.22 "ändrade regler!! till 3 röster som ska delas ut, INTE 4 röster som tidigare"

Varför de då? Jo kom på att vi inte är så många hårdrockare och dom som komponerat bidragen är antagligen dom som röstar, dvs, annars måste vissa rösta på sitt eget bidrag, vilket skulle vara fel, gäller dom fyra personer som kom med i finalen, genom att ändra till tre röstningar av dom fyra bidragen kommer man undan de problemet. hoppas att ni förstår. Dom som hunnit rösta redan stryker vi poängen som fick 1p.

Du ska lämna 3st röster i ditt inlägg här i tråden, dvs öppen röstning, gärna med motivering varför.

2, 4 och 6 poäng ska delas. 6:an delas ut till det "bidrag" som du tycker lyckats bäst En röstning per medlem.

Röstningen är öppen till den 30:e September då VINNAREN koras!! 😉😄

Ladda ner dom fyra bidragen Här

lyssna och rösta efter eget omdöme.

Edit: Omröstning startar i morgon Fredag 16:e, när dom lagt upp låtarna på serven, Endel kanske måste regestrera för att höra MP3, men Hi-Fi ska gå att lyssna på, rösta så fort ni hör bidragen! Hitade ingen bättre lösning än att lägga upp på min egen Soundclick alla bidragen. 🙂

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror inte jag varit med och röstat i någon studiofestival tidigare, men jag tror jag förstår hur det går till.

Rent allmänt hade jag hoppats på tydligare rockinfluenser i låtarna.

Bidrag 9 ger jag 6 poäng.

Mest r'n'r av de fyra finalisterna. Snygga gitarriff och följsamma trummor. Tappar tyvärr energi i refrängen. Aningen för trallig refrängmelodi. Och sångaren gör klart bätre ifrån sig i verserna. Lite som en korsning av Gene Simmons och Lou Reed! 😮

Bidrag 5 ger jag 4 poäng. Det poppigaste bidraget. Tyvärr tycker jag växlingen mellan skönsång och skrikspng funkar rätt dåligt. Skriksången tar överhanden (för starkt mixad) och känns inte helt engagerad/på-riktigt. Rätt tråkig ljudbild. Framförallt gitarrerna känns pappiga. Vore skönt med lite mer dynamik. Hookig synth i refrängen!

Bidrag 7 får 2 poäng. Grymma gitarrer i versen! Men var är sången? 😄

Refrängen känns lite krystad (ihoptvingad med versen). Skön synthslinga i den här refrängen också! Kanske hade det lugna partiet funkat bättre med någon form av framträdande melodi. Nu står det lite still. Grymt Panteratugg från 2:50! 😄

Slutligen bidrag 3 som jag ger 1 poäng.

Uselt mixjobb! 😄 Första minuten hör jag knappt skillnad mellan virvel och baskagge. Basen låter som en samplad bandlös. Kladdiga gitarrer och ljudbilden saknar helt dynamik. Dessutom hittar jag inga referenser till rock överhuvudtaget.

Hoppas att kommentarerna är givande och att jag inte varit för hård i min kritik. Jag antar att alla har slitit hårt med sina bidrag och det sista jag vill är att såra någon.

Edit: La till lite.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, här är mina poäng:

6p till låt 9

Elak röst o bra gitarrer.

Låten blir lite tråkigare på slutet och rösten sämre än den elaka i inledningen.

4p till låt 7

Tungt och tajt.

Saknar dock melodi o sång.

2p till låt 5

Hade kanske varit en vinnare om ljudet varit bättre.

Coolt med distad röst, men kanske lite väl distad.

1p till låt 3

Schyssta vrål.

Lite mycket mangel o lite för lite innehåll för min smak.

Bra jobbat alla!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja gillar både hårdrock och metall men det här var ingen höjdare direkt, låt 7 var bäst men utan riktigt bra så faller den som en fura tyvärr. Kom det inte in fler bidrag? Isf hur valdes finalisterna ut? (sorry om jag missat nåt)

Edit: Hittade grundomgångstråden nu kunde dock inte tanka hem låtarna. (spelar ju ingen roll iofs eftersom röstningen är avslutad. 😆 )

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

6p - bidrag 5

Påminner om ett soundtrack, skulle kunna var i någon Batmanfilm, solot var sådär lagomt behövligt snyggt, sången sitter skönt.

4p - bidrag 9

För tio år sen hade det här varit min vinnare, rätt likt Dave Mustaine i versen, mycket värdig finalist, bra text.

2p - bidrag 3

Riktigt tunga sköna ångest skrik, vill ha fetare nerstämda gitarrer för att matcha sången. bästa intro av alla bidrag.

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt svårt!

6 p till 3an - Tycker fortfarande denna är übertung 😱 Introt påminner om dimmu borgir - puritania och sen får man de självklara quakevibbarna. Sången är riktigt jäkla bra.

4 p till 5an - Väldigt bra och catchig låt, dock för mycket dist på rösterna men det stör mig inte speciellt mycket.

2 p till 7an - Tight som en ankas anus. Alla riff sitter där dom ska men sången saknas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är de några fler som vill rösta?? 😠 passa på några dagar till innan vinnaren presenteras.

Edit: 200 pers har kollat in tråden endast 6st har röstat , riktigt uruselt intresse för hårdrock och metall på Studioforumet.

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

6p -> bidrag 7

Stör mig inte alls att det är instrumentalt, lite mer melodi överhuvudtaget hade inte skadat dock.

4p -> bidrag 5

Bra låt, klart överproducerad sång petar ner den från förstaplatsen bara, låter bitvis inte alls bra.

2p -> bidrag 9

Sjysst produktion, småtråkig låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luften verkar ha gått ur det här med festivaler helt och hållet. Är alla medvetna om att detta är finalen eller? 😆

Jag ger konstigt nog bidrag 7 : 6 poäng trots att det är instrumentalt. JKag är svag för den här sortens markeringsspeedande.

Bidrag 3 får 4 poäng tycket inte att sången håller hela vägen.

Bidrag fem får 2 poäng. Samma sak här dock sången håller inte och är obehagligt distad.

😉

Är jag för sent ute med min röstning? Vi borde försöka puffa lite för tråden så att finalen får den uppmärksamhet den förtjänar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Röstningen är avslutad och VINNAREN blev "BIDRAG 5" hipp hipp hura!!! 😮

Så här blev det avslutade röstningsresultatet i MMRF 2005 enligt nedan.

Bidrag 5 = 30p

------------------

Bidrag 7 = 28p

Bidrag 9 = 22p

Bidrag 3 = 16p

Med champange i strupen och tårta runt läpparna får väl Bidrag 5:s kompositör ge sig till känna för att vi ska kunna gratulera VINNAREN.

Vinnaren får gärna berätta om sitt bidarag om han vill, pluggar, programmering förstärkare, trix mm vad som hellst!!! 😎

Som grädde på mosen, knark på laxen, glass på tårtan få den stolta VINNAREN hedersuppdraget som "Metalgeneral" och att hålla i nästa års MMRF 2006 när han vill.

Det man VINNER är förståss respekt, bland övriga musiker inom hårdrock/metal genre, här på forumet. men alla som kom till finalen i år ska vara stolta kompositörer alla har gjort ett bra jobb.

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrag 5  = 30p

------------------

Bidrag 7  = 28p

Bidrag 9  = 22p

Bidrag 3  = 16p

Här är namnen på samtliga (hoppas att jag fick allt rätt):

Bidrag 5 = Indekhoo

------------------------

Bidrag 7 = Kirtaphus

Bidrag 9 = Ojay

Bidrag 3 = dmn

------------------------

Övriga deltagare tidigare i tävlingen (ej i poängordning):

Bidrag 1 = Debree

Bidrag 2 = Djonas

Bidrag 4 = Fetmule

Bidrag 6 = Jocke Boberg

Bidrag 8 = MartinM

Bidrag 10 = Sixties

Bidrag 11 = slaptap

Tack till alla för medverkan och grattis till vinnaren!!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...