Jump to content
Annons

Hmmm...funderar på en Triton Extreme

Recommended Posts

Posted

Heisan. Jeg har produsert musikk i flere år nå og har alltid basert produksjonene på en pc løsning. Jeg funderer på å kjøpe en Korg Triton Extreme, men jeg lurer på om det er noen her inne som har erfaringer med Triton?

De siste årene har jeg brukt Reason og Cubase, hva slags sjokk får jeg når jeg skal begynne å produsere på en Triton? Det er jo en helt annen måte å produsere på, men kommer det til å bli totalt annerledes? eller vil det være elementer jeg kjenner igjen i sequencer'n til Triton? Appreciate any help at all people 😏

Om det er noen her som bruker Triton så vil jeg gjerne høre noen eksempler hvis du/dere har noen også.

-Nito

Annons
Posted

Jag spelar inte keyboard, och kan inte så mycket om sådana, men jag har för mig att jag provat någon variant av en Triton någon gång (våran keyboardist lånade en när vi spelade in förra skivan), tyckte att den var oerhört trevlig. Väldigt inspirerande och härligt ljud. Så fort man satte sig vid den och började fingra så kom det ny musik till en hela tiden.

Posted

Är själv sugen på en Triton extreme.. Hade en fullutrustad Kurzweil K2000 tidigare så jag söker en värdig efterträdare.

Men ta och kolla in Triton extremes hemsida så hittar du ljudexempel och allt.

Den verkar grym! 😛

Posted

Vi har en triton extreme i studion. Den låter faktiskt rätt tråkigt...så ja skulle då inte köpa en sån.

Däremot Roland Fantom låter helt fantastiskt bra.

Den har oxå ett par bra expansioner som är värda sitt pris.

😉