Jump to content
Annons

IDOL 2005


Pusa

Recommended Posts

Tja.. var det någon som sökte till idol och fick sjunga framför de mindre begåvade utvärderarna? Jag erkänner att jag hade planer på det, men hade nog inte fullföljt uttagningarna tror jag.. (lätt att säga nu när man inte försökte... Men jag menar att även om de som är med är riktigt duktiga artister, så har de fullständigt sålt ut sig iom att de är med på nåt sånt där.. ) Dock Darin har ju klarat sig rätt bra.. Synd om den andra snubben bara.. han med krullet.. han vann ju, men lyckas mindre bra..

Så.. någon som kom vidare, blev sågad eller liknande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
denton (oregistrerad)
🙂  Jag mår dåligt när jag ser det programmet..  😄

Edit: Och nej, jag var inte med. Tack o lov! Skulle skämma ut mig som fan alltså.  😆

jag oxå 🥰 mår dåligt alltså

Redigerat av denton
Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad glad att du postade den där länken hacke.. jag var ju inne och kollade på knappen.nu eller liknande men insåg att inslaget blivit stulen av ninjas! 😕

nu laddar jag ner det där och kollar på det hemma. tror det skulle bli skumt om jag spelade upp det på datorn här på jobbet mitt i kontorlandskapet!

kollade faktiskt lite på idol2005 igår innan fotbollsmatchen började och kan faktiskt medge att det finns en del där som har kvalitet, men som jag sa till några kvinnor jag jobbar med på lunchen är det ju själva konceptet som är så jäkla skevt i mitt tycke.

jag kommer ihåg första idol som gick 2001 i england (med simon-vad-han-nu-heter som är så grymt elak och rolig)... där var det två stycken i finalen som oxå båda hade grym personlighet och karisma och tjejernas favorit var en darin-lik kille som stammade när han pratade men när han sjöng så hade han en riktigt grym röst..pojkbandsliknande kille.

jag har även sett american idol, australian idol och nu oxå sveriges version..finns många bra talanger och jag kan förstå att folk som suktar efter det där lyxlivet som man antar att kända artister lever ger sej in i det här..

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad glad att du postade den där länken hacke.. jag var ju inne och kollade på knappen.nu eller liknande men insåg att inslaget blivit stulen av ninjas! 😆

Jo, jag vet. Det är därför jag har den "speglad" på min FTP. Kan bara undra vem det är som fått honom att ta bort den från första början... och vad de hotat med. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är kul o titta på det. Juryn är ju så onda!! Men dom är ju ärliga. JAG skulle aldrig tänka mig att vara med där. Ush! ja hatar att sjunga!! 😕 (Och så har jag ingen sångröst alls!) 😆

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Nån som sett den dära tjejen med jeansshorts och långa smala ben??

[...]

Hahaha! 😉

Det var hon som tyckte hon kunde gå vidare tack vare sina vidriga, vita styltor va? Fy fan...

Klart man inte missar Idol även om första säsongen av alla såna här skräpprogram alltid är mer intressanta. Men visst mår man dåligt ibland, fan va folk skämmer ut sig, jurymedlemmar som sökande. Jobbigt också att se så mycket nervositet på så kort tid. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog inte palla med att vara jury. Fyfan oxå vad dom får stå ut med en massa...

😆

Jag hade gärna suttit i juryn utan att försöka verka vara nåt jag inte är (Daniel, Kishti och Clabbe (eller Senil-Clabbe som Virtanen kallar honom)) och utan att komma med töntiga, respektlösa one-liners för att göra bra tv eller vafan dom håller på med ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sökte inte. Hade inte ens funderingar på det. Vet inte riktigt om det är så mycket "musiker" som får en chans på Idol i alla fall. Menar, handlar ju inte om att man ska göra annat än att se fin ut och sjunga. Men.. så är det väl för den breda massan, att det är viktigare med folk som sjunger, än folk som spelar instrument och komponerar. Börjar ju nästan bli lite ytligt ultra-kommersialistiskt japanskt "idoru"-stuk på det hela... inte för att det nödvändigtvis är nåt dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Dock Darin har ju klarat sig rätt bra.. Synd om den andra snubben bara.. han med krullet.. han vann ju, men lyckas mindre bra..

Hade tiotusen gånger hellre slutat som killen med krullet (han som vann, vad hette han?) än som Darin.

Ty Darin SUGER! Och så är han är gay, gay, gay, gay, gay.

MOAHAHAHAHAHAHAHAHA! Satan vad roligt! 😄😎😄😆😛😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man är väll medveten om att en grässklippare sjunger bättre än vad man själv gör. 😆

I alla fall... Juryn är det bästa. Det verkar finnas jävligt många drömmare som behöver plockas ner på jorden. Talanger med jovisst men bara typ nån promille av alla som går ditt.

Nån som sett den dära tjejen med jeansshorts och långa smala ben??

Hade hon överhuvudtaget sett sig i spegeln nån gång i sitt liv innan hon gick ditt? borde fattat bättre tycker man:blink:

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Så ingen ... ingen alls på detta forum av och för musiker sökte till Sveriges för närvarande typ största (dock kommersiella) musiktävling (men va fan är inte kommersiellt idag.. säljer man skivor är man en sellout, och gör man det inte så klarar man inte brödfödan som musiker).. Här sitter ju lite mer eriösa musiker på ett sätt iofs, så det är ju inte helt osannolikt att så verkligen är fallet.. Men... Någon måste ju ha sökt? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man ju inte åldern inne...men jag tycker att det hela verkligen stinker, förnedringsteve och i slutändan...kom det något intressant ut???? Nepp

Hur juryn är sammansatt vet jag inte mer än att Clabbe verkar ha svårt att försörja sig och kanske tar jobbet för det och andra sidan har han väl aldrig varit något att räkna med.... 😛 förutom O&The Jför 45 år sedan hade han något hopslaffsat band på 70-80 talet som hette Clabbe and the Rocket's och det var bland det sämre jag nånsin hört....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ty Darin SUGER! Och så är han är gay, gay, gay, gay, gay.

Ha!! Nice diss!! *skratt*.. Men krullet är ju typ bara menlöst flinande hela tiden.. (ok.. hur tänkte du där.. det är ju faktiskt Darin oxå).. Ingen av dem är någon utpräglad artist, i det avséendet att de inte har någon som helst attityd.. men sjunga... det kan dom iofs..

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gång har jag tittat på Idol 2005 med tjejerna. Jag tyckte det var intressant att se om de intryck man får av a capella-sången stämmer med branchfolkets i juryn. Ofta stämmer det men de är också mycket inriktade på utseendet och det icke-sångliga framförandet vilket gör att de spolar även de som sjunger kanonbra men inte faller dem på läppen utseendemässigt. Väldigt ytligt! Men det som gör mig minst sagt illamående är den osympatiska människosyn juryn förmedlar. Det verkar som de är tillsagda av programledningen att underhållningsvärdet (och säkert deras löner) stiger om de kan såga folk på ett så förnedrande sätt som möjligt. Clabbe har jag tidigare tyckt verkat rätt trevlig men när han frågar om en deltagare kan försvinna ut genom dörren snabbare än han räknar ner från tio förnedrar han inte bara grabben som lommar iväg utan också sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

förutom O&The Jför 45 år sedan hade han något hopslaffsat band på 70-80 talet som hette Clabbe and the Rocket's och det var bland det sämre jag nånsin hört....

Karl käre Karl, nu glömde du Malta, som i Eurovisionsschlagern fick byta namn till Nova. Med en ekivok refräng som mången fortfarande kan tralla med i... 😳

Bäst i idol var väl Gunilla, med den oförglömliga "fittan sticker fram, hård och hårig". Vill minnas att någan satte ett beat till den, som inte riktigt uppskattades av nämnde person :rolleyes:

Ja herregud vad kul det var på den tiden...

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

En rolig grej vore om man samla ihop ett gäng som gick dit och alla sjöng lika dåligt med samma dåliga låt! Kan bidra med en kompis

som konstant sjunger en liten ters innunder korrekta melodislingan fast vänta, utan musikbakgrund kanske han sjunger jättebra :rolleyes:?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

förutom O&The Jför 45 år sedan hade han något hopslaffsat band på 70-80 talet som hette Clabbe and the Rocket's och det var bland det sämre jag nånsin hört....

Karl käre Karl, nu glömde du Malta, som i Eurovisionsschlagern fick byta namn till Nova. Med en ekivok refräng som mången fortfarande kan tralla med i... 🙂

Bäst i idol var väl Gunilla, med den oförglömliga "fittan sticker fram, hård och hårig". Vill minnas att någan satte ett beat till den, som inte riktigt uppskattades av nämnde person 🙂

Ja herregud vad kul det var på den tiden...

/R

Var inte det Hacke?

Kan dock minnas fel...

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...