Jump to content
Annons

Djonas - This tourniquet won´t tighten my veins


djonas

Jaha hur ser det ut nu då?  

21 röster

  1. 1. Jaha hur ser det ut nu då?

    • 5 - Du behöver ju inget bandage längre :)
      4
    • 4 - läker finfint
      9
    • 3 - ser ok ut
      4
    • 2 - behöver ett nytt bandage, detta fungerar ju inte
      0
    • 1 - skit i såret, usch :(
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: This tourniquet won´t tighten my veins

* ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe

* GENRE: Progressiv instrumental hårdrock

* LÅTLÄNGD: 06:10

* KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe

* PRODUCENT: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7,05 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Låten!

Tjenare!

Slänger upp en låt till tänkte jag. Detta är en rough mix så ni får vara lite överseende med ljudbilden. Gjorde denna låten klar fort mest för att få lite perspektiv på arrangemanget. Är i fasen att bygga upp ett nytt trumljud och få det inprintat i nya låtar men i denna låten får ni leva med att pluggen heter Super Quartet. :rolleyes:

All kritik välkommen!

Mvh / djonas

This_tourniquet_won_t_tighten_my_veins.mp3

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fräck låt och mycket bra lir! Snyggast med gitarrmelodin som just kanske kallas lite jazzig. Snyggt arrat vilket ger omväxling och spänning. Lite Jan Hammer känsla i början på synthsolot. I like! Tyckte att låten var lite lång första lyssningen men den växte ännu mer nu. Avtrubbning kanske. 😎 Som du förstår gillar jag detta mycket! Är för dålig på mixning för att ha några åsikter om den. Låter däremot lite dovt/basigt i mina lurar men det är nog lurarnas fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!...

Många intressanta delar i denna låt!..gillar när den går ner lite där på 0:57 och blir lite jazzig...ja låten vandrar fram o tillbaka mellan jazz och rock..grymt bra!.... 🙂

Tack så mycket Valdez! 🙂

jazz + rock = progressivt kanske 🙂

Kul att du diggar det i alla fall.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Fräck låt och mycket bra lir! Snyggast med gitarrmelodin som just kanske kallas lite jazzig. Snyggt arrat vilket ger omväxling och spänning. Lite Jan Hammer känsla i början på synthsolot. I like! Tyckte att låten var lite lång första lyssningen men den växte ännu mer nu. Avtrubbning kanske. 😮 Som du förstår gillar jag detta mycket! Är för dålig på mixning för att ha några åsikter om den. Låter däremot lite dovt/basigt i mina lurar men det är nog lurarnas fel.

Tackar grannen!

Hmm....Jan Hammer har jag aldrig lyssnat på. Ska absolut göra det dock. 😮

Kul att du lyssnat flera gånger eftersom jag definitivt tror att den här typen av musik växer ju mer man lysnnar på den. :rolleyes:

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, som vanligt...

...men efter att ha hört rätt mycket med dig så måste jag säga att du börjar bli rätt förutsägbar. Domedagsstråkarna är på plats, det lugna pianopartiet sitter där det ska, och tokiga gitarrarpegion kommer som ett brev på posten. Det är bra men jag har hört det förrut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar blandningen som vanligt!!!

Mixningen är lite grov men inte så värst dålig faktiskt, tycker jag!

Stereobilden är bra.

Blir kul att höra låten igen när du är nöjd!

Tackar LDB! 🙂

Yes ska sätta mig och försöka göra ljudbilden mer ren och klar så kanske jag blir nöjd haha. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det absolut bästa du gjort...

Hamnar det här guldkornet hos Culloden? (hoppas)

Introtemat som återkommer luktar en hel del Hans Zimmer, och det är menat som en komplimang. En av de bästa filmmusikkompositörerna (långt ord) enligt mig.

När får vi höra fredde sjunga till detta? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

FÄTT! Snygg låt faktiskt! Tycker inte det är nå fel på mixen som folk verkar tycka! Låter lite midi stundtals bara, men ändå levande! Shredden sitter på sin plats! Fet picking! Skulle inte vilja kalla det jazzigt dock! Mer åt Kansas-progg hållet sina stunder! Bra teman å så! Va använder du för stråk? fan..yeah!

hare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, som vanligt...

...men efter att ha hört rätt mycket med dig så måste jag säga att du börjar bli rätt förutsägbar. Domedagsstråkarna är på plats, det lugna pianopartiet sitter där det ska, och tokiga gitarrarpegion kommer som ett brev på posten. Det är bra men jag har hört det förrut.

Tack för kritiken Pluffo.

Förutsägbart?....usch vad trist det låter. 😆

Jag ska genast skrida till verket och göra en låt som inte är förutsägbar 🙂...eller vid närmare eftertanke så håller jag ju på med nåt nytt spännande...som kanske kommer att tilltala även de mest kräsna haha. 🙂

Nä nu ska jag lyssna på dig lite och se vad du har att erbjuda. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det absolut bästa du gjort...

Hamnar det här guldkornet hos Culloden? (hoppas)

Introtemat som återkommer luktar en hel del Hans Zimmer, och det är menat som en komplimang. En av de bästa filmmusikkompositörerna (långt ord) enligt mig.

När får vi höra fredde sjunga till detta? 😕

Tackar så mkt Brojd!

Hehe yes delar av låten (från 0:43 - 0:57) har redan hamnat hos Culloden som ett intro till framtida spelningar. 🙂

Jaha vad roligt att blir förknippad med Hans Zimmer...han e ju grym. 😲

Hehe har inte frågat fredde ännu om han vill lägga lite sång. Han är förkyld för tillfället.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att mixen kan förbättras på sina håll men musiken är alldeles förjävla klockren i övrigt för att inte förtjäna en femma. Vill ha meeeeeer!!

Link to comment
Dela på andra sajter

FÄTT! Snygg låt faktiskt! Tycker inte det är nå fel på mixen som folk verkar tycka! Låter lite midi stundtals bara, men ändå levande! Shredden sitter på sin plats! Fet picking! Skulle inte vilja kalla det jazzigt dock! Mer åt Kansas-progg hållet sina stunder! Bra teman å så! Va använder du för stråk? fan..yeah!

hare!

Tack som fan Bultage! 🙂

Hehe, jag kallar det progressiv instrumental hårdrock vilket i alla fall enligt mig själv innebär att man experimenterar med olika stilar. 😉

Jag använder Edirol Orchestral stråk.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att mixen kan förbättras på sina håll men musiken är alldeles förjävla klockren i övrigt för att inte förtjäna en femma. Vill ha meeeeeer!!

Tack tack Bunga. :rolleyes:

Kul att du diggar tha stuff!

Lugn bara....du ska få meeeeeer snart, väldigt snart. 😱😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Hammer spelade keyboard med Mahavishnu på tidiga plattor.

...Och gjorde musiken till Miami Vice som brukar gå i repris sent på nätterna.

Han gav tipset att köra ut sin minimoog i en pignosestärkare.

Har laddat ner nu och återkommer strax med mördande ickekonstruktiv kritik......... :rolleyes: ......

or not.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många idéer och toner som trängs här, Jag får bidra ytterligare.

Kan inte basen, alternativt en basynt spela en långsam uppgång som nån sorts tempokontrapunkt till de snabba tonerna. Och kanske vice versa i de lugnare partierna, men något i diskanten då.

Dialektik! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten starkt och gitarrspelandet. Låter som att du också inspirerats utav den där Buckethead som killen som postade en låt för ett tag sedan och hade blivit. Ser fram emot fler låtar! MvH

Tackar så mkt punkrockdude!!

Va, vem....Buckethead? 😆 Har aldrig hört talas om nån Buckethead här på forumet. Det finns dessutom för närvarande ingen som är reggad med det användarnamnet 😕 så det har du nog drömt. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som vanligt... lite för långa låtar dock... 🙂 Men det är ju en smaksak...

Tackar Viktor!

För långa låtar....hehe de låtar jag har lagt upp här är kortaste laget för att komma från mig för att folk över huvudtaget ska orka lyssna. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Många idéer och toner som trängs här, Jag får bidra ytterligare.

Kan inte basen, alternativt en basynt spela en långsam uppgång som nån sorts tempokontrapunkt till de snabba tonerna. Och kanske vice versa i de lugnare partierna, men något i diskanten då.

Dialektik! 😠

Kul att du lyssnar dede!

Yes såklart det är många toner, my style of music. 😎

Kontrapunktik är något jag använder mig av väldigt ofta kanske dock inte så mkt i denna låten. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar det där när man börjar med en liten, skitig gitarr! Den låter så gott! SEN kommer de riktiga gitarrerna och lyftet blir totalt! Men så kommer synthen in (skall säkert låta som stråksektionen i en symfoniorkester). Helt rätt tänkt men ljudet är för dovt, basigt och odistinkt. Det ljudet "äter" också upp alla frekvenser så att gitarrerna mm förminskas.

Fortfarande gillar jag inte trumljudet men som Du har programmerat denna gång! Låter svängigt och tajt på samma gång. Den programmeringen men med BFD istället så skulle jag träda in i nirvana!

Vilket utsökt spel, vilken fantastisk låt! Återigen provar Du på nya musikaliska utflykter med lysande resultat!

Gitarrspelet är ju oklanderligt, som vanligt och sicket jäkla synthspel!!!! Solot är ju halsbrytande!

Smaksak: Jag tycker att Du skall ändra/ tillföra/ plocka bort något när ett tema återkommer så att det inte blir exakt lika. Det kan ibland bara handla om någon liten pad eller något som nästan omärkligt smyger sig in.

Jag får rysningar av välbehag när jag lyssnar på det här. Djonas, Du ÄR BÄST!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...