Jump to content
Annons

Pod XT - Eq?


Hellpig

Recommended Posts

Jaha, ok, jag känner mig helt blåst nu men... har haft min PodXT några månader men jag har aldrig använt mig av Eq'n när jag gör ljud. Sedan insåg jag att jag inte vet hur man aktiverar den. Kollade igenom handboken igår kväll men jag hittade inte ens en referens till eq-delen?!

Så frågan blir ju helt naturligt; hur får man igång equalizern i en Pod XT? (Säg inte nu att Eq:n bara kan aktiveras genom ett inköp av något extrapack!?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sitter inte vid min XT nu. Har fått hjärnsläpp men.... som Herwhisper nämner så finns det ju en EQ-del som består av rattar ovanför displayen. Jag förstår att det inte är dessa Du menar. Sen har Du ju ett antal EQ att välja på inne i effektblocken men det är säkert inte dem Du menar heller. Sen har Du den EQ som ligger tillgänglig i fönstret hela tiden om Du inte vrider på en massa reglage. Som sagt, hjärnsläpp, men är det inte bara att trycka på knappen rekt under det ställe på displayen där det står EQ?

Jag får kolla lite när jag kommer hem ikväll. Använder den jätteofta så jag förstår inte varför ajg inte kommer ihåg!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter jag på jobbet men ... helt korrekt menar jag inte standardrattarna för bas, diskant etc som sitter ovanför displayen.

Om jag minns rätt kommer Eq:n (som jag menar) efter kompressordelen i displayen när man editerar ljud. På min Pod står den som icke aktiverad - jag har dock laddat hem ljudpatchar där den är aktiv. Har testat att vrida på diverse inställningar men jag kan inte få den till att bli aktiv 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du uppdaterat din PODxt till den senaste versionen?

(frågar eftersom förfarandet med eq:n skiljer sig mellan versionerna, om eq:n ens fanns med i version 1.0)

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Yeps, den är uppgraderad... Kan förresten tillägga att jag blev lite konfunderad över att handboken inte nämner EQ:n! Jag bläddrade iofs bara igenom den snabbt imorse innan jag gick till jobbet så jag kanske bommade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeps, den är uppgraderad... Kan förresten tillägga att jag blev lite konfunderad över att handboken inte nämner EQ:n! Jag bläddrade iofs bara igenom den snabbt imorse innan jag gick till jobbet så jag kanske bommade det.

Manualen på line6.com nämner den på sidan 55.

PODxt Manual

Har för mig att eq:n inte introducerades förrän i version 2.0 av PODxt's firmware.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...