Jump to content
Annons

Namn till midi controllers i Reason

Murdock

Recommended Posts

God morgon.. usch..

Jag sitter och försöker styra olika enheter i Reason från ProTools via midi controllers. Dessa måste alltså läggas till på det midispår som styr nån enhet typ en subtractor eller annat skoj. Dessa heter ju bara generic controller #61 eller liknande och jag undrar nu hur får jag dessa att heta vad det motsvarar, t.ex osc 1 envelope eller så? Med Reason följer en pdf som heter midi implementation chart och där står allt listat men att sitta och snegla på den hela tiden blir bara för råddigt.

Går detta att göra överhuvudtaget? Jag hittar inget någonstans på nätet eller i diverse manualer.. kan ha att göra med den sena timmen och att jag är allmämnt degig i skallen.. hoppas jag inte är alltför förvirrande nu.

Annons
Guest Zeke Zement

Har ingen aning om det går att göra, tyvärr.

Men det du eftersöker är väl MIDI CC (continuous controllers)?

Edited by Zeke Zement

• 2 weeks later...

Njae inte riktigt.. tror inte det i alla fall. Vad jag menar är att när jag skriver in midi på t.ex generic controller #61 så styr den en evelope eller ett filter i någon enhet i Reason. Då vill jag alltså att generic controller #61 ska heta filter eller envelope helt enkelt så att jag slipper skriva ner en lista varje gång eller titta på reasons midi implementation chart hela tiden.