Jump to content
Annons

Kvinnor?


Klontarf

Recommended Posts

Annons

Jag är kvinnlig... Jag finns... *vinka hysteriskt och peka på sig själv* 😉

Men bara en liten teori är att pojkar oftare tycker det är roligare att sitta och pilla på tekniska saker i flera, flera timmar i rad än tjejer gör. Inte så att tjejer som gillar det inte finns, bara att de antagligen är färre överlag .

/Lina

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är kvinnlig... Jag finns... *vinka hysteriskt och peka på sig själv*  😉

Men bara en liten teori är att pojkar oftare tycker det är roligare att sitta och pilla på tekniska saker i flera, flera timmar i rad än tjejer gör. Inte så att tjejer som gillar det inte finns, bara att de antagligen är färre överlag . 

/Lina

Jisses va lustigt!

I samma minut (!!) som du skrev ovan skrev jag detta och undrade varför det är just så som du oxå skrev. Jag tror det beror både på genetiska och kulturella anledningar, vissa tror bara kulturella. Vad tror du (om alls) ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman: QUOTE

Jisses va lustigt!

I samma minut (!!) som du skrev ovan skrev jag detta och undrade varför det är just så som du oxå skrev. Jag tror det beror både på genetiska och kulturella anledningar, vissa tror bara kulturella. Vad tror du (om alls) ? 🙂 End QUOTE

Hmmmm... Mitt i natten en tisdag Hacke... Vad fasiken, jag skulle ju precis få en kopp te serverad i vardagsrummet jöö... 😛 *peta på Odel*

Jag tror att det ligger säkert genetiska förutsättningar bakom precis som kulturella, och miljöpåverkan är inte att förglömma.

Om jag generaliserar här nu, för undantag finns ju alltid. Det är undantagen som bekräftar regeln som min kära mor brukar säga :rolleyes:

så tror jag personligen att män har mer tålamod genetisk för att ta reda på hur saker fungerar och varför och att kvinnor mer har en tendens att strunta i varför och försöka inrikta sig på att utnyttja vetskapen istället.

Men en uppväxtmiljö där pojkar som regel uppmuntras att ha bilar med små pillriga klaspar och hakar och motordrivna dyl. och båtar bäddar för ett större intresse i den inriktningen. Där kvinnor ges kläder, hårborstar och små fejkade kök för att utveckla sina egenskaper. Inget ont om små fejkkök jag hade själv ett sådant. :rolleyes:

Dessutom uppmuntras tjejer ofta att ta ansvar för sina manliga vänner och bröder om de gör sig illa eller gör fel, vilket uppmuntrar den omhändertagande och framåtdrivna inställningen vi ofta har.

/Lina (Feminist för LIKA lön och rättigheter men inte manshatare) 😉

Edit: Min första Edit, Hurra: Stavfel...

Redigerat av Odels_tant
Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har hacke skrämt bort några också:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=5357&st=60

(he he he)  😛

Åh herregud vilken tråd! Har ju missat den helt, var ju inte medlem när den var aktiv.

Åh fy fan vad jag har skrattat! :rolleyes::rolleyes:

Du läste den från början va? Hela tråden är lika tokrolig. 🙂

Här är Sekas presentationstråd där hon började det hela:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=4885

Och är är tråden där jag började det hela (med den omtalade mixen):

https://www.studio.se/index.php?showtopic=5204

Thoooose were the days! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas jag tro??....har ju inte varit medlem så länge..men jag är banne mig KVINNA och musikgalen..hahaha..

Blir mycket data för min del, alldeles för mycket så vänner o släkt börjar tjata.....tja i princip så fort man är ledig är man igång med musikskapandet....gött gött!

Ja, då har du en till i statistiken och det är ju inte så illa!...😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas jag tro??....har ju inte varit medlem så länge..men jag är banne mig KVINNA och musikgalen..hahaha..

Blir mycket data för min del, alldeles för mycket så vänner o släkt börjar tjata.....tja i princip så fort man är ledig är man igång med musikskapandet....gött gött!

Ja, då har du en till i statistiken och det är ju inte så illa!...😄

är du tjej? ...jag måste ha tänkte fel då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas jag tro??....har ju inte varit medlem så länge..men jag är banne mig  KVINNA och musikgalen..hahaha..

Blir mycket data för min del, alldeles för mycket så vänner o släkt börjar tjata.....tja i princip så fort man är ledig är man igång med musikskapandet....gött gött!

Ja, då har du en till i statistiken och det är ju inte så illa!...🙂

är du tjej? ...jag måste ha tänkte fel då 😄

Javisst!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Ja, jag läste allting i ett sträck, inklusive presentationen 😎

Börjar skratta bara jag tänker på det 😛😄

Fast jag tycker dock det är tråkigt att jag missade det inlägg av nattvaktaren som Olsberg raderade 😄 (Inte för att jag uppmuntrar sådant som troligtvis stod i hans inlägg, men det platsar troligtvis i en sådan där debatt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...