Jump to content
Annons

Supermission


LDB

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Supermission

* ARTIST/GRUPP: Lolo

* GENRE: Soul/Funk/Rock

* LÅTLÄNGD: 02:34

* KOMPOSITÖR: Lolo

* PRODUCENT: Lolo

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 3.53 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: låten!

Hej!

Låten har varit uppe på forumet i ett tidigare skede.

Efter ett långt uppehåll har jag ändrat på ett antal grejer.

All kritik välkommen!!

Tack!

/Lolo

EDIT: Har ändrat en del. Tagit bort flera reverb, percussion, och ändrat på mixningen. Jag tror jag släpper låten nu. Nu får den vila 🙂😠

Redigerat av LDB
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter faktiskt kul. Jag tror jag har hört det förr. Jag kommer ihåg flöjterna. Sången kommer jag inte ihåg.

Reverben låter väldigt olika på de olika instrumenten, vilket gör att helhetsintrycket blir lite splittrat. Speciellt brasset sticker ut från det andra. Trummorna är lite bleka också.

Låten andas lekfullhet, men jag tycker nästan att det blir lite för mycket av den varan. Percussion t e x som kommer in vid 2 minuter, de stör nästan mer än de gör. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hej...roligt gjort!! 😎

men lite rörigt stundtals...skulle önska mig ett fläskigare beat...och blåset nästan drunknar i reverb..du borde testa att ta bort verbet helt & sätta dit lite synkat delay istället...men bara väldigt lite..

ljudbilden är ganska dov...jag skulle vilja sätta lite diskantigare ljud på instrumenten!!

plus poäng för du använder hendrixröst!! 😄

blir glad av låten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp kollar in här för att se vad för musik du pysslar med... 😆

jag vet att jag har hört det här förut....men antagligen missat att skriva... 😆

Annorlunda Rockfunk...skulle jag vilja säga!.. och antagligen för det ovanliga intrumentvalet som flöjten men även uttalet i pratet! dock intressant!... gillar sångslingan oxå..däremot skulle det vara mer tyngd i trummorna.

lite för mycket reverbe, percussion blir som om de rumlar och tumlar över varandra..

Annars gillar jag låten! Gött!.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...