Jump to content
Annons

Djonas - The key issue!


djonas

Hur känns det nu då?  

37 röster

  1. 1. Hur känns det nu då?

    • 5 - Åh va härligt!
      15
    • 4 - skönt
      10
    • 3 - I´ve had better
      3
    • 2 - ingen kommentar
      0
    • 1 - nä fy fan...jag mår illa!
      1


Recommended Posts

oj oj...vilket hantverk...verkligen tekniskt!!..och snyggt genomförd från början till slut!! 😱

hade dock önskat en bättre trumm-plugg...typ dfh-superior som låter mera dynamiskt..men den kräver å andra sidan massa rattande för att få det här klara soundet jag tror du är ute efter..men virbeln knackar en i pannan..skulle vilja att den slog emot bröstet istället..

och som någon nämnde tidigare..så är soundet lite dovt..skulle önska lite mer framträdande markant ljud på gitarren som följer basen..för att få lite mera tryck..

det är lite som att trummorna står för all diskanten!!

och nu kommer den här veckans favorit klagomål..reverbet grötar till synth ljuden rätt mycket...skulle önska att du drog ner på verbet på stråk synthen..

och lade lite delay istället för verb på dom synthar som spelar solon för att få mera närhet & bli av med en del av det dova soundet!!

och jag kan själv inte göra i närheten av så här bra...så ta min kritik som tips bara

verkligen bra jobbat!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt bra bägge låtarna "Common wealth" och "The key issue" Du verkar vara inne på samma typ av musik som jag, "DT-style" som stora influenser 😳 Har kollat in dina sidor där du lagt ut musik. Måste säga du har kommit en bra bit på vägen där du kan få

fritt utopp för din kreativitet. Märks att du har mycket inom dig, snygga melodier.

I och med "MMRF" har jag nu listat ut vilket....... 😆 Det är kul om du har hittat ditt sound, men om jag får "tyckat till" men bara min personliga åsikt dock, säger jag fortfarande, de skulle sitta fint med en Mesa som pricken över"i"et

som leadljud med dina trollkonster. :rolleyes:

keep going :rolleyes:

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt är jag ju en refräng-guy, men eftersom jag är inne i en mycket svårartad progperiod och ältar Spock's Beard och A.C.T. så kan jag ju inte annat än älska det här. Säger inget mer om trummorna än det som sagts, tycker trots kvantifierad speed att det är jäkligt kompetent gjort och omkring 3:00 och framåt där riktigt progiga synkoper som känns äkta. Och gitarronanin är ju förtrollande.

Proffsigt och bra Djonas!! Fyra och en halv skålpund fläskkött i betyg!

Tack som fan Hammagrella!

Kul att få kritik av dig du som är studioräv. 😛

Ska se vad jag kan göra med trummorna på nästa låt. 😛

Vad är det för synth? (snälla låt det vara hårdvara) 🙂

Hehe yes brojd det är hårdvara! Ljudet kommer från min keyboard...en Yamaha S03. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid roligt att höra nå't av dig, oerhört kompetent och med en bra känsla...

detta lite arabisktinfluerade alster rycks man med i och det enda negativa jag kan säga är att flygel och stråkpartiet inte funkar för mig i genren, mest för att dom kanske sällan hörs i sådana sammanhang.... men det är bara min högst personliga uppfattning...annars kalasbra

Edit: har du testat arabiska stränginstrument ??? Oud?? skulle säkert öka intensiteten på ett sånt här stycke :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

oj oj...vilket hantverk...verkligen tekniskt!!..och snyggt genomförd från början till slut!! 😕

hade dock önskat en bättre trumm-plugg...typ dfh-superior som låter mera dynamiskt..men den kräver å andra sidan massa rattande för att få det här klara soundet jag tror du är ute efter..men virbeln knackar en i pannan..skulle vilja att den slog emot bröstet istället..

och som någon nämnde tidigare..så är soundet lite dovt..skulle önska lite mer framträdande markant ljud på gitarren som följer basen..för att få lite mera tryck..

det är lite som att trummorna står för all diskanten!!

och nu kommer den här veckans favorit klagomål..reverbet grötar till synth ljuden rätt mycket...skulle önska att du drog ner på verbet på stråk synthen..

och lade lite delay istället för verb på dom synthar som spelar solon för att få mera närhet & bli av med en del av det dova soundet!!

och jag kan själv inte göra i närheten av så här bra...så ta min kritik som tips bara

verkligen bra jobbat!! :rolleyes:

Tackar så mkt Larsson!

En bättre trumplugg hehe, ja dfh superior hade ju inte suttit fel, hehe...jag får väl spara lite cash och kanske ta och införskaffa den då. 😕

Hmm...delay istället för reverb tror jag faktiskt hade grötat till det ännu mer i alla fall på den synthen som spelar unison med gitarren. :rolleyes:

Yes kanske skulle dra ner reverbet på stråkarna men å andra sidan så är det reverbet som gör att de låter feta. :rolleyes:

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

vädigt annorlunda för mig som inte alls lyssnar på sådan gär musik.

Men för jävla bra!

Tycker om hur du blandar in piano, synth å grejer i en rock låt. Låter riktigt bra!

Oj vilken gitarr som kommer in vid 3:57 min :rolleyes:

neh låter fett!

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra bägge låtarna "Common wealth" och  "The key issue" Du verkar vara inne på samma typ av musik som jag, "DT-style" som stora influenser 🙂  Har kollat in dina sidor där du lagt ut musik. Måste säga du har kommit en bra bit på vägen där du kan få

fritt utopp för din kreativitet. Märks att du har mycket inom dig, snygga melodier. 

I och med "MMRF" har jag nu listat ut vilket....... 😉  Det är kul om du har hittat ditt sound, men om jag får "tyckat till" men bara min personliga åsikt dock, säger jag fortfarande,  de skulle sitta fint med en Mesa som pricken över"i"et

som leadljud med dina trollkonster. 😄 

keep going 🙂

Yes DT är stora influenser. 😛

En Mesa hade minsann suttit fint...synd bara att de är så fasligt dyra 😉....får duga med en jjlabs 300W så länge i stället. 🙂

MMRF, vad är det för nåt? 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

gladamatör (oregistrerad)

🙁 oooops ...Im in the wrong leuge ...hehehe...låter väldigt gött och välproducerat ! 🙁

😕 hmm...vill ju för fasiken oxå kunna prg trummor som detta !!! men men ...vad är en bal på slottet ??? hehehe

LÅter hur gött som helst !! Keep on .... 🙁

mvh gladamatör

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid roligt att höra nå't av dig, oerhört kompetent och med en bra känsla...

detta lite arabisktinfluerade alster rycks man med i och det enda negativa jag kan säga är att flygel och stråkpartiet inte funkar för mig i genren, mest för att dom kanske sällan hörs i sådana sammanhang.... men det är bara min högst personliga uppfattning...annars kalasbra

Edit: har du testat arabiska stränginstrument ??? Oud?? skulle säkert öka intensiteten på ett sånt här stycke :rolleyes:

Tackar som fan Karl !!

Kul att du diggar tha music. 🙂

Yes flygel och stråkarna bryter ju helt vilket jag tycker är coolt...sen e det ju så att det blir mkt mäktigare ljudbild med dem i bakgrunden...tycker jag i alla fall. 😛

Lustigt att du nämner oud, då jag i skrivande stund faktiskt håller på med en låt som är mkt influerad av båda arabisk med också indisk musik. Den har både sitar och oud. 🙂

Finns snart tillgänglig på ett forum nära dig. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

vädigt annorlunda för mig som inte alls lyssnar på sådan gär musik.

Men för jävla bra!

Tycker om hur du blandar in piano, synth å grejer i en rock låt. Låter riktigt bra!

Oj vilken gitarr som kommer in vid 3:57 min 🙁

neh låter fett!

Hehe tackar Roha...yes de e just den blandningen jag är ute efter eftersom den på många sätt just speglar min personlighet och mitt sätt att tänka när jag spelar. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

😮 oooops ...Im in the wrong leuge ...hehehe...låter väldigt gött och välproducerat ! 😄

😉 hmm...vill ju för fasiken oxå kunna prg trummor som detta !!! men men ...vad är en bal på slottet ??? hehehe

LÅter hur gött som helst !! Keep on .... 😎

mvh gladamatör

Tack så väldans mkt gladamatör. 😄

Det finns bara 1 sätt eller kanske 2 😄 för att bli bra på trumprogrammering; öva (tålamod 😛) och att lyssna på trummisar vad de gör och sno kompen och fillsen. 🙂

Efter ett tag har man så mkt beats i huvudet 🙂 att man kommer på helt egna grooves. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter bara här och njuter! Detta är så spännande, som en resa där man aldrig vet var man kommer att hamna. Synthpartiet runt 2.13 är minst sagt överkaxig och helt i linje med att inte suga elefantpung. Jag skiter i att det är programmerade trummor. Detta är ju en demo eller hur? Då går vi på det...

Kram!

NAD

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar det här! Surprise, surprise!? Vilken musikalitet! Vilken fantasi! Så oerhört skickligt utfört! Du är för j--g, Djonas! Vilket spel! Sicket arr! Ojoj, jag visste att Du var grym på gitarr men här går Du loss med värsta synthsolona också!

Skall jag "klaga" på något? Nja, inte klaga men om det är någonting jag tycker att Du kunde göra ännu bättre så är det kanske trummorna. De låter lite stela, speciellt i rundgångar och sådana passager. Samtidigt är det väl just trummor av detta slag som är svårast att få till. Sen är det någonting med ljudet på virveln som jag stör mig lite på. Antingen är det soundet i sig eller så är det för likartade slag hela tiden, förstår Du hur jag menar? Går det att lägga in fler slagvarianter?

I övrigt så är det mästerligt, även trummprogrammeringen! Ovanstående "kritik" är bara jag som vill hitta någonting att gnälla på.

Jag kommer att köpa skivan och hoppas på att få den signerad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter bara här och njuter! Detta är så spännande, som en resa där man aldrig vet var man kommer att hamna. Synthpartiet runt 2.13 är minst sagt överkaxig och helt i linje med att inte suga elefantpung. Jag skiter i att det är programmerade trummor. Detta är ju en demo eller hur? Då går vi på det...

Kram!

NAD

Hehe tack så mkt Nad. 🙂

För tillfället så får det bli programmerade trummor eftersom jag inte har någon grym samarbetspartner...eöh 😉 trummis menar jag ännu...men förhoppningsvis inom en snar framtid. 😉

2:13? 😮....jag tycker nog att synth- och gitarrpartiet vid 3:13 är mer i linje med att inte suga elefantpung. 😛😎

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar det här! Surprise, surprise!? Vilken musikalitet! Vilken fantasi! Så oerhört skickligt utfört! Du är för j--g, Djonas! Vilket spel! Sicket arr! Ojoj, jag visste att Du var grym på gitarr men här går Du loss med värsta synthsolona också!

Skall jag "klaga" på något? Nja, inte klaga men om det är någonting jag tycker att Du kunde göra ännu bättre så är det kanske trummorna. De låter lite stela, speciellt i rundgångar och sådana passager. Samtidigt är det väl just trummor av detta slag som är svårast att få till. Sen är det någonting med ljudet på virveln som jag stör mig lite på. Antingen är det soundet i sig eller så är det för likartade slag hela tiden, förstår Du hur jag menar? Går det att lägga in fler slagvarianter?

I övrigt så är det mästerligt, även trummprogrammeringen! Ovanstående "kritik" är bara jag som vill hitta någonting att gnälla på.

Jag kommer att köpa skivan och hoppas på att få den signerad!

Tackar som fan Wonderboy. 😄

Roligt att du diggar musiken. Har en apgrym (om jag får säga det själv 😳) låt på g nu oxå som jag snart kommer slänga upp här. En låt som jag är riktigt nöjd med.

Yes jag håller faktiskt på och försöker skapa en ny trumbank bestående av ljud från min synt att köras med battery som plugg. Ett helt annat trumljud som jag tror kommer låta mer naturligt men det återstår ju att se, hehe. 😆

Självklart får du en signerad skiva när och om den kommer ut....nån där ute som vill signa mig. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon, efter som jag utnyttjag min strupe som instrument kan jag sakna lite sång 🙁 men det blir högt betyg.

Trummisen i bandet jag sjunger i är duktig på programmering av trummor och trummljud, har ingen aning om det funkar men jag försöker bifoga en snutt 🙂

Han är inte lika grym på gitarr dock 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon, efter som jag utnyttjag min strupe som instrument kan jag sakna lite sång 😄 men det blir högt betyg.

Trummisen i bandet jag sjunger i är duktig på programmering av trummor och trummljud, har ingen aning om det funkar men jag försöker bifoga en snutt 😎

Han är inte lika grym på gitarr dock 😛

Tackar! 😄

Har faktiskt fått lite erbjudande om sång dels på denna låten men oxå på Common Wealth. Kommer kanske inom snar framtid. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad fan skall man säga efter det här?

Otroligt kompetent, bra driv,slöar aldrig till. Så även om det är lång från det jag normalt lyssnar på eller gör så måste man ställa sig i ledet av glada tillskyndare.

Om man skall säga något (mkt litet) negativt så skulle jag gärna ha lite slafsigare cymbaler, dom e lite onödigt försiktiga. Annars inget negativt att säga men det vore kul med sång! Och då skulle det vara kul med sång som inte är den förväntade typ hårdrock utan nåt helt annat. DET hade vart fräckt!

Men: 😄😄😛😎 från mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid roligt att höra nå't av dig, oerhört kompetent och med en bra känsla...

detta lite arabisktinfluerade alster rycks man med i och det enda negativa jag kan säga är att flygel och stråkpartiet inte funkar för mig i genren, mest för att dom kanske sällan hörs i sådana sammanhang.... men det är bara min högst personliga uppfattning...annars kalasbra

Edit: har du testat arabiska stränginstrument ??? Oud?? skulle säkert öka intensiteten på ett sånt här stycke 😄

Tackar som fan Karl !!

Kul att du diggar tha music. 🙂

Yes flygel och stråkarna bryter ju helt vilket jag tycker är coolt...sen e det ju så att det blir mkt mäktigare ljudbild med dem i bakgrunden...tycker jag i alla fall. 😛

Lustigt att du nämner oud, då jag i skrivande stund faktiskt håller på med en låt som är mkt influerad av båda arabisk med också indisk musik. Den har både sitar och oud. 🙂

Finns snart tillgänglig på ett forum nära dig. 😉

Mvh / djonas

Look forward to meet that music 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad fan skall man säga efter det här?

Otroligt kompetent, bra driv,slöar aldrig till. Så även om det är lång från det jag normalt lyssnar på eller gör så måste man ställa sig i ledet av glada tillskyndare.

Om man skall säga något (mkt litet) negativt så skulle jag gärna ha lite slafsigare cymbaler, dom e lite onödigt försiktiga. Annars inget negativt att säga men det vore kul med sång! Och då skulle det vara kul med sång som inte är den förväntade typ hårdrock utan nåt helt annat. DET hade vart fräckt!

Men: 🙂😄😎🙂 från mig

Tackar som fan pwayne!

Roligt att du tagit dig att lyssna även om det inte är din musikstil riktigt. 🙂

Fan måste fixa sång nu snart. 🙁

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid roligt att höra nå't av dig, oerhört kompetent och med en bra känsla...

detta lite arabisktinfluerade alster rycks man med i och det enda negativa jag kan säga är att flygel och stråkpartiet inte funkar för mig i genren, mest för att dom kanske sällan hörs i sådana sammanhang.... men det är bara min högst personliga uppfattning...annars kalasbra

Edit: har du testat arabiska stränginstrument ??? Oud?? skulle säkert öka intensiteten på ett sånt här stycke :rolleyes:

Tackar som fan Karl !!

Kul att du diggar tha music. 🙂

Yes flygel och stråkarna bryter ju helt vilket jag tycker är coolt...sen e det ju så att det blir mkt mäktigare ljudbild med dem i bakgrunden...tycker jag i alla fall. 😛

Lustigt att du nämner oud, då jag i skrivande stund faktiskt håller på med en låt som är mkt influerad av båda arabisk med också indisk musik. Den har både sitar och oud. 🙂

Finns snart tillgänglig på ett forum nära dig. 😉

Mvh / djonas

Look forward to meet that music :rolleyes::rolleyes:

Yes kommer snart.....😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ge det här något annat än en femma vore ju minst sagt fånigt..

Funderar på att försöka spela in lite trummor till dina låtar nu när jag har tillgång till en riktig studio, hade jag varit bättre hade det kanske blivit något du kunde använda men nu blir det nog mest bara för egen övnings skull. Riktigt roliga och utmanande låtar att ge sig på 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ge det här något annat än en femma vore ju minst sagt fånigt..

Funderar på att försöka spela in lite trummor till dina låtar nu när jag har tillgång till en riktig studio, hade jag varit bättre hade det kanske blivit något du kunde använda men nu blir det nog mest bara för egen övnings skull. Riktigt roliga och utmanande låtar att ge sig på 🙂

Tack Bunga! 😄

Vad kul att du känner dig manad till att lira lite drums till låten för den är i grunden uppbyggd på ett riff och ett groove som jag ville skulle svänga som bara attan. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt gjort, imponerande arbete med trummorna (som en och annan före mig redan antydit...). Det är inte riktigt min musikstil men njutbart trots det 😎 Coola arr's och snygga vändingar som gör att det blir intressant trots att låten är så lång. Jag satte en fyra men borde kanske gett en femma. Mitt betyg berodde mest på att det inte är min stil som sagt men det är ändock imponerande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...