Jump to content
Annons

Staplegun feat. Sanna - Caliente


Recommended Posts

Vårt senaste projekt - konstruktiv kritik uppskattas.

# LÅTNAMN: Caliente

# ARTIST/GRUPP: Staplegun feat. Sanna

# LÅTLÄNGD: 3:29

# KOMPOSITÖR: Mikael Nilsson / Sanna Melin Schyllert

# PRODUCENT: Mikael Nilsson

# EV. MEDVERKANDE: Mikael Nilsson / Sanna Melin Schyllert

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: MP3

# STORLEK: 4,8 MB

# STATUS: Färdig demo

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt skönt piano ljud!

Har faktiskt inget att anmärka kanske förutom att det känns som det saknas sång.

Jo två saker till.. trumman som ligger till vänster känns som den skulle passa bättre in utan delay effekt och centrerad instället, så att fokus hamnar mer på instrumenten. Plus gitarren känns brusig, kan bero på dålig inspelning, men jag skulle kika på någon plugin som tar bort noise...

Låten känns riktigt skön och sommrig, mysig som fan.

Gott jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skönt piano ljud!

Har faktiskt inget att anmärka kanske förutom att det känns som det saknas sång.

Jo två saker till.. trumman som ligger till vänster känns som den skulle passa bättre in utan delay effekt och centrerad instället, så att fokus hamnar mer på instrumenten. Plus gitarren känns brusig, kan bero på dålig inspelning, men jag skulle kika på någon plugin som tar bort noise...

Låten känns riktigt skön och sommrig, mysig som fan.

Gott jobb!

Tack.

Skall testa det med trumman.

Bruset är pålagt efteråt, tyckte att det var en snygg detalj 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar detta. Grymt starka Belle & Sebastian och framför allt AIR referenser bara. Nästan lite FÖR likt i mina öron.

Jag älskar ju B&S och AIR vilket ju automatiskt gör att jag tilltalas av detta. Men man vill ju höra sång!!

Samma delar kommer för många gånger för att jag ska tycka att det funkar som en instrumentallåt. Bygg den annorlunda isåfall. Nu känns det som uppenbara verser och stick/refränger som det inte ligger sång på.

+ för snygg ljudbild och skön (lånad 😛 ) känsla!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det är inte er ambition att lägga sång på? Tror det skulle kunna lyfta till full poäng. Ändå, det är trevligt. Men toppar inte hos mig.

Blir lite förvånad och tappar luften 00:30 när kaggen försvinner. Men snyggt stick när den kommer igång. Plus för pianobreaket, det hjälper dynamiken en hel del. Det bluesiga breaket 02:25 nånting funkar inte för mig. Kanske testa ett ackordbyte istället?

Förslag till genre: Cheesy listening 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte er ambition att lägga sång på? Tror det skulle kunna lyfta till full poäng. Ändå, det är trevligt. Men toppar inte hos mig.

Blir lite förvånad och tappar luften 00:30 när kaggen försvinner. Men snyggt stick när den kommer igång. Plus för pianobreaket, det hjälper dynamiken en hel del. Det bluesiga breaket 02:25 nånting funkar inte för mig. Kanske testa ett ackordbyte istället?

Förslag till genre: Cheesy listening 😉

Tanken är att lägga sång på, håller på att skriva texten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förslag till genre: Cheesy listening 😲

Det var ju fan vad allting är ostigt nu då.

Hihatten låter nästan otajt i inledningen. Snygga klockor som harmonierar väl med gitarren. Det är mysigt på ett opretentiöst sätt. På gränsen till ointressant. Som en kuliss till en reklam för något naturmargarin eller så, samtidigt som jag ändå inte stänger av efter en minut eller så.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...