Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

Jag har nyss uppdaterat min dator (P4 AMD, Asrock moderbord, inbyggt ljudkort) och har ett problem som jag aldrig haft förut.

Det är så att alla ljud som jag spelar in, varesig det är i cubase eller i ljudinspelaren så "fadas" det in vid varje ny ton jag tar på keyboarden eller gitarren. Exempel på hur det låter finns här..

http://blastgrinder666.tripod.com/

Det verkar vara hårdvaruproblem eller om det finns inställningar som jag inte känner till?

Drivrutinerna för ljudkortet är uppdaterade och ljudet blir inte fadat när jag hör det genom datorhögtalarna.

Tack för svar om någon vet!

Annons
Posted

Utan att kunna höra hur det låter är det svårt att säga nå't. En direktlänk är ju samma som länken ovan + ev. underkataloger och filnamnet.

Vild chansning: Har du nå'n limiter eller kompressor i signalkedjan?

Posted (edited)

Nej. Jag provade att spela in med absynth, som är en mjukvarustyrd synt, och där blev det ingen fade, så jag ska köpa mig ett ljudkort i förhoppning att det är hårdvarufel. Men tack för tipsen!

Edited by BlastGrinder