flash Posted July 31, 2005 Posted July 31, 2005 (edited) Blandade lite musikstilar Låt höra några kommentarer LÅTNAMN:Inget än ARTIST:Fredrik R GENRE:Rock/Blues LÅTLÄNGD:4:52 KOMPOSITÖR:Fredrik R PRODUCENT:Fredrik R INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT:Mp3 STORLEK:5719kb STATUS: Nästan Klar Edited July 31, 2005 by flash
Dagon Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 Jag som är lite svag för underliga blandningar tar väl och svarar först. Det är en kul blandning och den är välspelad. Sounden är bra - bäst på gitarrerna. Alltså mycket på pluskontot. På minus står de lite väl uppenbara riff-"lånen". Om jag inte kände igen någonting skulle jag tycka det var lite nyskapande och kul. Som det är nu tycker jag det är bra, men ganska spexartat. Om du kunde fixa ihop ett gäng låtar med sång och lite av det här varierade kompet skulle det kunna bli riktigt bra.
Thimmie Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 Coolt. Men man hör att trummorna är programmerade. Låter lite ZZ-top över vissa riff. Mixen är mycket tunn. Goa solon. 🙂
Valdez Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 Solot som går på vid 1.45 är grymt bra....annars upplever jag en del ojämnheter här o där...kanske är det trummorna..ja, om de är programmerade så blir de statiska ihop med ett så levande spel...lite grötigt här o där alltså särskilt vid 3.16 när cymbalerna kommer in.... men det är ju en bagatell egentligen som lätt fixas till... gitarrliret är kanon... 🙂
nexus Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 det är ju helt klart en kompetent låt. jag känner det dock som om det är lite steve vai-känsla över hela låten - lite experimentellt, lite skalövningar, å så en överton - fast det låter rätt kul i alla fall! 🙂
milton Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Sköna guror! Lite ZZ-top som Thimmie nämnde. Svaga punkten är definitivt trummorna. Härliga levande gitarrer parade med lama trummor... Virveln behöver mer bett. Där har du mina åsikter... 🙂
Guest gladamatör Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 🙂 shysst blandning av rock / blues / metal möter R´n`B / soul ... hehehehe Gillar detta mycket !!!! 🙂 MVH gladamatör
Recommended Posts