Jump to content
Annons

Celeron eller Pentium


Musiker

Recommended Posts

Jag har nu slkt och inte direkt hittat någon liknande tråd, men det finns säkert. 😛

Datorbyte väntar i höst, och jag har bestämt mig för Intel, men jag står nu och väljer mellan Pentium och Celeron. Sen förut har man ju hört att Celeron är sämre, men är det verkligen så, och varför?

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har nu slkt och inte direkt hittat någon liknande tråd, men det finns säkert.  😄

Datorbyte väntar i höst, och jag har bestämt mig för Intel, men jag står nu och väljer mellan Pentium och Celeron. Sen förut har man ju hört att Celeron är sämre, men är det verkligen så, och varför?

/johan

De första Celeron-processorerna hade ingen FPU och inget cache-minne. Numera är det mindre som skiljer - men en P4 har både mer cache och starkare FPU om jag inte har helt fel för mig... 😛

En celeron var helt förkastlig för musikbruk förr i tiden, men idag är den bara förkastlig om man vill ha en värstingburk... 😛

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Jag kommer inte köpa någon värstingburk, då jag hittills klarat mig med en 500 MHz Celeron, så jag har inte behöv av så jättemycket prestanda.

Jag kommer alltså klara mig fint med en Celeron! 😛

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...