Jump to content
Annons

Hjälp mig med mina trummor


MorDeth (oregistrerad)

Recommended Posts

MorDeth (oregistrerad)

Tjenare!

Tänkte höra om någon av er skulle kunna piffa till mina/våra trummor?

Har färdiga midispår, och har testat med DFH2, men får inte till trummorna att låta riktigt levande. Tänkte höra om någon här kan hjälpa mig med det. Har just nu 6 st låtar som behöver fixas till vår demoplatta.

Lägger upp en låt (omixad) så ni kan höra vad det kommer handla om för musik, dessutom kommer ni höra att trummorna låter väldans stelt.

Ladda hem här

Om någon av er tar er an jobbet så skickar jag midifilerna till er och ev hela arret på en DVD.

Cubase SX2 är det vi använder.

Skriv gärna ett PM om ni är intresserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pröva att variera i velocity. Dels inom varje takt, men också mellan partier. T ex så orkar ingen trummis jag känner slå lika hårt under snabba som under långsammare partier.

Det låter också som att det är samma baskaggepedal hela tiden. Om ni använder DFH, pröva att alternera mellan vänster/höger. Gäller iofs alla trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

MorDeth (oregistrerad)

Förlåt, jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Jag vill att någon programerar om midifilen till det bättre. Det är programeringen som jag/vi inte är riktigt bra på. Har dessutom för klen dator för att kunna använda DFH2 fullt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

MorDeth (oregistrerad)

Läste nyss den tråden... men låt oss säga så här, Jag är LAT =) och som jag sa tidigare, så har jag inte nog med krut i burken för att köra DFH2 fullt ut. Inte ens ½ DFH2 fungerar...

Wohoo... äntligen en som är sugen... Tackar o bockar för det =)

Redigerat av MorDeth
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...