Jump to content
Annons

Day Dreamer


Recommended Posts

Annons

Nu ska vi se här.

Inte alls min genre *housenisse* Men jag gillar den! Bra sång! Lite fyndigt arrangemang! Bra inspelning, bra nivåer på det mesta. Låter lite tunt mixad, men allt låter akustiskt/live spelat? Isåfall vare tajt som fan, allt ligger i perfekt takt. ...Eller så har du lagt ner tid på att programmera trummorna, hehe... Det enda jag inte gillar är 2:48 när du går lös på crashen. Körerna i slutet e grymma!

All in all för den 3,5 öronmuff av 5 möjliga.

Peace. 🙂

Redigerat av ardic
Link to comment
Dela på andra sajter

ok, kul att någon lyssnar och svarar!

trummorna är riktiga lr vad man nu ska säga.

det spelas inte live (alltså allt på en gång) för allt spelas och sjungs av mig! 😉

så det skulle ju bli lite svårt att spela allt live! 😄

hur menar du med tunt mixat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är rösten pan:ad liiite mer åt vänster? Det känns som det. Lite tun mix som sagt. Gillar inte crashen, den sticker igenom övriga ljudbilden.

Annars har du cool röst och låten är rätt soft! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart intressantaste sången jag hört på länge....tycker du sjunger superbra...eller vem det är som voxar...låten är Ok ...kan bli en aning tajtare i framförandet annars kalas i mina öron :rolleyes:😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra, komp, trummor och framför allt sången! Det är bara som tidigare nämnts cymbalerna som är för framträdande. En kryddning till kompet vore en lätt distad elgitarr som svarar mellan sång-raderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

grym livekänsla 😱... iofs skulle jag ju då flyttat mig lite längre från cymbalerna;)

Kanonlåt helt enkelt, precis i min smak. Håller med det 91:an sa om elgitarren skulle bli kalas tror jag osså.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kryddning till kompet vore en lätt distad elgitarr som svarar mellan sång-raderna.

Aha! Du vill förstärka Niel Young-vibbarna ytterligare?

Själv tycker jag det är tillräckligt med Young. Det som skiljer (i positiv bemärkelse) är sången och pop-nerven. Jag skulle ta bort nylonsträngade solo't vid 3:20, förstärka kören som kommer in efter det. Och framförallt sänka överhänget (för att ta ned cymbalerna). Annars, en sjysst poplåt. Bra refräng, lagom lång låt. Skön röst, sköna trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

faktist så tänkte jag inte på neil young på denna låt, med det är ju inte omöjligt att det kan kännas för han lyssnar man ju på. 😆

solot är inte nylånstängad utan stål. 😆

men det sparas nog, men cymbalerna ska då ner. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

faktist så tänkte jag inte på neil young på denna låt, med det är ju inte omöjligt att det kan kännas för han lyssnar man ju på. 😛

solot är inte nylånstängad utan stål. 😆

Sorry! 😄 Tyckte precis att det lät som en nylon spelad med plektrum. Hursomhelst så tillför den ingenting (enligt mitt tycke).

Däremot, ju mer jag lyssnar detsp mer gillar jag sången. Lägg upp mera!

Neil Young är inget att skämmas över (det var inte så jag menade). Men jag tycker att arrangemanget ligger i linje med 'After the gold rush', vilket är en av mina facoriter vad gäller NY.

Om jag ska fortsätta namedroppa så får jag en oförklarlig association till Perry Farrel (Jane's addiction). Kanske det högre tonläget på sången. Bra hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan har lyssnat några gånger nu tycker alla låtar e helbra. Sången på words och los angeles är väl lite låg? du sjunger ju grymt så personligen tycker jag den skall höras lika väl där som i Day dreamer.

Grymt läcker musik och dricka öl rötjut till i en liten sunkig pub. (Gillar det starkt) 😕🙂😉😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tack som faan! 😉 skit kul!

jo sången på words och los angeles är lägre, jag la alltid sången lägre förut. det tar ju ett tag innan man vänjer sig att höra sin egen röst.

och sen så har hårdisken som dom låg på gått sönder så det går tyvärr inte göra så mycket! 🙂

men tack som tusan! 😄

Fortsätt lyssna! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången låter alldeles för sur, och kompgitarren låter helt enkelt för ren och oprocesserad. Jag tror även att kompgitarren skulle må bra av att få leva ut muskikaliskt lite här och där.

Jag gillar dock själva låtarrangemanget som känns välplanerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

satt o funderade på vem det var rösten påminde om, tills jag hittade neil young-namnet längre ner i tråden. du har precis den där spröda neil-rösten som gör det till en intressant låt men som ligger så högt upp i registret att man är orolig för att den ska slå över, men det gör den ju aldrig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...