Jump to content
Annons

Musikvideo - tips?


monoman

Recommended Posts

Vi håller på att planera en riktig videosatsning med en ny låt. Kostnaden kommer nog att uppgå till ca 30.000:-, då vi kommer att filma med 16mm film. Fattiga wannabe musiker som vi är, har vi inte pengarna. Frågan:

Någon som har erfarenhet av dylikt? Hur raggade ni stålar? Hur spelade ni in? Andra anekdoter? Någon som haft kontakt med de stora musikvideo-kanalerna?

Tacksam för seriösa inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det bästa sättet att ro detta iland vore om du/ni tog kontakt med företagen som eventuellt kan tänkas synas i samband med eran musik.

erbjuda smygreklam i videon, alternativt erbjuda en viss procent av vinsten osv.

detta blir givetvis svårt om man tillhör den mer okända scenen, men det är fullt genomförbart med förutsättning att man har en god marknadsplan att lägga fram.

om detta i praktiken funkar kan jag inte svara på eftersom jag inte har erfarenhet inom området, ... men enligt vissa som jag har varit i kontakt med så bör det funka om man har försäljningsförmåga 😎

anyway's, lycka till med videon och musiken.

mvh.

kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...