Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest LittleP
Posted

Jag använder FL Studio nästan uteslutande o har uppgraderat mig från trean till femman o upptäckt att deras ljudeditor inte är den bästa.. altså går det att göra en hel låt o använda deras audio-del o ändå få till ett bra resultat?

Jag har testat med rewire genom sonar men tycker att det känns krångligt på olika sätt.. finns det någon som gör allt i FL eller spelar ni in i andra program isf vilka?

Tycker att det funkar o spela in i FL men stör mig på t ex att en så enkel grej som mute/solo ska finnas i sequencer-delen.. o lite andra grejer som att det bara har förvunnit ljudspår för mig..

tidigare har jag exporterat in en FL-låt in i t ex Adobe Audition o spelat in sång/rap där, men det känns jobbigt att sedan behöva gå tillbaks till FL för att redigera beatet så som jag vill ha det..

Vad säger ni om detta?

Annons
Posted

Personligen tycker jag att den interna editorn är bra. Inte Wavelab precis men den får jobbet gjort. Det går helt klart att använda FL för att enbart få till ett bra resultat. Sjunger inte själv men har en polare som spelar in både sång och gitar och är nöjd med hur det funkar.

Guest LittleP
Posted

okej tack för svaret

• 4 weeks later...
Posted

För mig fungerar det inte att spela in, någon fler som stött på problemet att den tjatar om ASIo driver och har örslag på hur man löser det?

I övrigt tycker jag Fls Audio redigerare är helt okej att putsa till samplingar osv i.

Posted

Själv tycker jag inte att man ska använda fl till inspelning överhuvutaget så jag använder

Cool edit pro 2,0

Där finns allt man kan tänka sig...

en bra funktion är brusreduceringen för dig mend billig mic