Jump to content
Annons

Northpaw – Bagsnatcher


Betyg  

  1. 1. Betyg

    • 1: Obra!
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5: Bra!
      0


Recommended Posts

Efter runt femton års musikskapande på tomgång har jag ett färdigt alster! Kul att äntligen kunna visa upp nåt, och att kunna göra det på det här forumet. Låten är en jingel till ett företag, som tänkt använda den i marknadsföringen av sina produkter.

LÅTNAMN: Bagsnatcher

ARTIST/GRUPP: Northpaw

GENRE: Jingel

LÅTLÄNGD: 27 sekunder

KOMPOSITÖR: Northpaw

PRODUCENT: Northpaw

EV. MEDVERKANDE: Northpaw, Cubase, Reason

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 524 kilobyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Bagsnatcher

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag tycker om det. Gitarren låter väldigt tung, ungefär ett rammstein ljud?

vet dock inte om det är en "riktig" gitarr som spelas eller om det är samplat, kan inte av göra sådant, men vad spelar det för roll när det låter bra?

Nä men den var skön!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarren är en sampling, ett helt vanligt långt "blaaannnnngggg"-ackord, som jag fixat lite med. Jag klippte bort allt utom första tiondelarna, sen vände jag ljudet bakfram och la till det efter sig självt. Fick på så sätt ett "badkarsljud", symmetriskt kring mitten. Sen har jag distat och komprimerat, så det låter inte alls som samplingen.

Annan kul grej: "sången" (ordet Bagsnatcher) spelade jag in på memofunktionen på min mobiltelefon, och bluetoothade till datorn, där jag fetade till det. Jätte-lo-fi. Använde det dessutom som modulator till en vocoder, där en orgel fick vara bärsignal.

Kul att leka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...