Jump to content
Annons

Nätkabel på amerikanska prylar?


scrub

Recommended Posts

Annons

Om jag skulle ge en kvalificerad gissning så skulle tro att du kan slänga

den kabeln som följer med, den ser nog ut såhär.

h2999.jpg

och köp en sådan här om du inte har en

liggandes.

h3016.jpg

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det. 😉

Uttaget på apparaten (där man ansluter nätkabeln) är väl samma som på en skandinavisk variant, alltså, det är endast anslutningen till vägguttaget som skiljer sig? (Samt spänningen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men en sån kabel är väl inget problem att få tag i? De flesta brukar ha tjogvis som ligger och skräpar i någon låda efter gamla datorer. Om du inte har någon finns det säkert någon på forumet som kan posta en till dig om du ber snällt. Jag har tyvärr slängt alla mina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttaget på apparaten (där man ansluter nätkabeln) är väl samma som på en skandinavisk variant, alltså, det är endast anslutningen till vägguttaget som skiljer sig?

Var min fråga. 😉 Jag vet vad det är för sladd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttaget på apparaten (där man ansluter nätkabeln) är väl samma som på en skandinavisk variant, alltså, det är endast anslutningen till vägguttaget som skiljer sig?

Var min fråga. 😉 Jag vet vad det är för sladd.

Aha, ursäkta.

Så vitt jag vet är det identiskt. Den här apparaten ser ut att vara ojordad, men det bör ändå fungera med en vanlig svensk sladd med hål för tre pinnar. Storleken och formen ser ju ut att stämma.

I värsta fall får du väl köpa en liten adapter till sladden så att du kan sätta den i ett svenskt elurtag (en sån som man får ha med sig när man är ute och reser, typ), men det har jag svårt att tänka mig att du ska behöva göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Så länge switchen är rätt och du kör med jordad elkabel, om det är jord på apparaten, så funkar Svenska elkablar!

(Behöver du en så PM:a din adress så skickar jag ett par, har en hel kartong full!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Attans, jag som försöker bli av med dom 😉! Hmmmackie? Är det det som du ska köpa? (Frågade nyfikenienstrut!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men,men,men,

amerikanska grejor kör på 110V 60Hz. Stoppar man in våra 230V 50Hz rakt av i sån apparat kan man räkna med rök. Kolla nog först.

G

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...