Jump to content
Annons

Ny Hemida


jim

Recommended Posts

Ville bara kolla med er vad ni tycker. Jag är helt värdelös på datorer och allt som har med det att göra. Men jag har lyckats tillsammans med min sambo att skapa en ny layout till min hemsida.

Skulle vara kul med lite tips och ideer från er...Vad kan bli bättre etc etc.

Nailen Music

Mycket Nöje :-)

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klart godkänt mtp att du är nybörjare (eller din sambo kanske inte är det?). Det kunde förvisso varit lite fräschare layout, men den är simpel och homogen iaf. Det är huvudsaken. Jag hade åtminstone valt annorlunda layout och typsnitt för logo och meny-alternativ (och andra färger, blå på blå är inte helt läsvänligt 😉), men det är förstås en smaksak.

Är det Alxnet's gratistjänst för gästbok du använder? Eller betalar du? Gratisversionen vet jag iaf är riktigt dålig. Jag hade knappt 50% uptime på min innan jag bytade till egenhackad för ett par månader sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Alxnet's gratistjänst för gästbok du använder? Eller betalar du? Gratisversionen vet jag iaf är riktigt dålig. Jag hade knappt 50% uptime på min innan jag bytade till egenhackad för ett par månader sedan.

Hacke: Har du nåt förslag på nån bra gästboksservice? Använder den som följer med i surftowns webhotell, men den är gräsligt ful och totalt jävla omöjlig att konfigurera om man inte kan koda... T.ex. är sorteringen på inläggen bakvänd så att de nya inläggen kommer sist....

Har googlat lite, men de jag hittar verkar innebära en jävla massa reklambanners... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Alxnet's gratistjänst för gästbok du använder? Eller betalar du? Gratisversionen vet jag iaf är riktigt dålig. Jag hade knappt 50% uptime på min innan jag bytade till egenhackad för ett par månader sedan.

Hacke: Har du nåt förslag på nån bra gästboksservice? Använder den som följer med i surftowns webhotell, men den är gräsligt ful och totalt jävla omöjlig att konfigurera om man inte kan koda... T.ex. är sorteringen på inläggen bakvänd så att de nya inläggen kommer sist....

Har googlat lite, men de jag hittar verkar innebära en jävla massa reklambanners... 😱

Jag letade oxå som f-n innan jag gav upp och kodade en själv. Jag ville ha motsvarande Alxnet's layout och funktionalitet, men Alxnet som tjänst i sig sög stortiders. Sen ville jag importera gamla gb-inlägg till den nya, och det var det såklart ingen som kunde ställa upp på.

Det närmaste jag hittade var Gästbok.nu. Kostar fjuttiga 35 kr per år om man vill slippa reklam. Den ser ut som Alxnet, och den verkar snabb och stabil, men den falerade på att man inte kunde ha egna fält (ännu). Import var de inte helt obenägna att ställa upp på.

Men jag gav som sagt upp och kodade själv. Full flexibilitet, fullt integrerad med hemsidan, import av gamla inlägg, osv, osv. Finns här.

Mossman hade nån gb som han hjälpte igång Tokas med, vet jag. Kolla dessa trådar:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=8347

https://www.studio.se/index.php?showtopic=6612

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig hemsida.

Ett lite tips till dig och alla andra som kanske/kanske inte är rädda för spam.

<script language="javascript">

<!--

function epost(text) {

var namn="dittnamn";

var doman="dindomän";

var adress=namn+"@"+doman;

document.write("<a href=\"mailto:"+adress+"\">"+text+"</a>");

}

//-->

</script>

Sätts mellan "head"-taggarna på den sidan där du vill ha en kontakta mig-länk.

<script language="javascript"> <!--

epost("Kontakta mig");

//--> </script>

Sätt där du vill ha länken.

Detta skall hindra sökrobotar från att hitta din mailadress på hemsidan.

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...