Jump to content
Annons

Alesis 1622


Morta

Recommended Posts

Såg en Alesis 1622 till salue på musikbörsen för en tusing... Tror det är 8 kanaler in/ut på den, vilket är juste för hemmainspelning... Jag fattar att denna mixer inte är världens bästa... Men jag har tänk mig en mixer att ha tills jag har råd att köpa en riktig (Mackie Onyx den stora är man sugen på!)

När jag kollade på Alesis hemsida finns det ingen information om mixern, då den inte tillverkas längre...

Det jag då vill ha råd om är om någon har en/använt en sådan mixer nångång? Eller kanske nån som har en annan billig mixer på förslag?

Jag spelar in rockmusik med mitt gulliga Pearl trumset... Så jag behöver en hel del in/utgångar... (minst 5)... + att jag behöver fantommatning till mina kondensatormickar...

Förslag? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja morta...

för en tusing borde du kunna hitta modernare mixrar än 1622:an

Alesis 1622 mixern borde ha minst 15 år på nacken... har för mig att den brusade rätt kraftigt oxå... 🙂

Kolla på JAM i sthlm, dom brukar ha en uppsjö av beggade mixerbord ( som är bättre än Alesisen )...misstänker att du vill att det ska låta bra oxå??? 😎

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm... Det var pa musikbörsen jag såg alesis mixern... jag ringde och frågade, men tydligen så var den inte i så roligt skick 😳 ( www.musikborsen.se btw). Min lokala musikaffär har en Soundcraft Spirit FX 16 till salu... Den mixern är supersjysst... Beg pris 6 papp dock, och de pengarna kan jag inte skaffa fram... =/ Funderar på en Alto mixer så länge... Sjukt billiga mixrar... Behringer kostar rätt lite med... Brukar använda en 6 kanalers (2 mic 4 stereo) på skolan. Den är väl ok, men vad ska man kräva av en sån liten sak för 2 papp? 🙁

Om någon vet nån beg, bra mixer till "roligt" pris, så säg gärna till!

Tack för tippsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...