Jump to content
Annons

Tuggande synt!


Gogg

Recommended Posts

Tjenare! 😳

Jag har pillat lite i reason för att fÄ ett "tuggande" ljud.

Kan inte förklara, jag brukar inte hĂ„lla pĂ„ med techno Ă„ sĂ„nt 😳

SvĂ„rt att förklara men, men... 😳

Need some help here... 🙂😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

okok

testa med lite lfo som pillar med frequencies. lite matrix som modulerar frequencies.. phaser.. kanske en flanger? olika typer av sÄna effekter osv osv.. kanske lite fyrkant? anvÀnd dist.. det Àr det bÀsta som finns. testa dig fram.. om du inte vill ha ett exakt sÄnt ljud? det finns det sÀkert massor av folk som har presets pÄ.. eller nÄn lite rsn fil de kan skicka. lycka till.

eftersom jag har sÄ brÄttom och Àr sÄ full sÄ Àr det ingen ide Ä skÀlla pÄ mig för att jag missade alla de dÀr grejerna jag missade. jag hade gÄtt till vÀga sÄ som jag beskriver. jag tyckte dock det ljudet va lite mesigt.. men det funka ju iofs dÀr.. :rolleyes:

//smulan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Typ sÄ... vet.. det va skisvÄrt att förklara :rolleyes:

Menar du gitarrerna?

Be Addic sampla ett tugg och lÀgg ut. Förresten tror jag han har pratat om att göra ett refill, vÀl?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Synten Àr simple.. Men frÄga Adicc vet ja.. Ta subtractorn i reason och leta rÀtt pÄ en pulsvÄg.. Hela hemligheten ligger i ADRS.. Du ska ha en attack pÄ runt 120 mS en decay pÄ runt 300 mS.. En sustain pÄ runt 33% och en kort release pÄ runt 120 ms. Det mesta sitter i VCF. Sen Àr det bra om du anvÀnder en fyrkantvÄg med ungefÀr 33% bredd..

Och allt det hĂ€r sĂ€ger jag utan att ens ha provat Reason.. 🙁 Men jag har stor erfarenhet av alla typer av analogsyntar.

Sorry.. Ska prova Reason sĂ„ fort jag har ett riktigt behov av det 🙂

Lycka till

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...