Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo gott folk!

Jag funderar starkt pÄ att köpa en Blue Babybottle mikrofon, men jag kan inte hitta vad de har för generalagent hÀr i Sverige.

Verkar helt hopplöst att hitta. Blue's officiella sida Àr inte heller till nÄgon hjÀlp.

NÄgon som har erfarenhet av denna mick? Jag tÀnkte anvÀnda den till att spela in min sÄng och akustisk gitarr.

Annons
Postat

Jag tror inte det ska vara nÄgra problem för nÄgon musikaffÀr att ta hem den.

Jag vet att bĂ„de Musikbörsen och HalmĂ©n Musik sĂ€ljer den. (Och Claes ocksĂ„, sĂ„klart. 😆 )

Postat

Titta gĂ€rna in pĂ„ min testsite, sĂ„ kan du lyssna pĂ„ lite smakprov pĂ„ Babybottle... 🙂

Den Ă€r en av mina favoritmicar. 🙁

Det Àr mer eller mindre "krig" mellan B.L.U.E. och Violet Designs för stunden, sÄ man vet inte riktigt var det kommer att sluta...

B.L.U.E.'s version.

JZ Recording/Violet Design's version (lÀnk lÀngst ner pÄ sidan)

Postat

Hallo!

Tack för alla svar och infon. Ser vÀldigt lovande ut.

Dock sÄ har jag en kompis i en musikaffÀr som jag tÀnkte köpa micken genom.

Han behövde veta vem som var generalagent, för att veta vad han kunde ge mig för pris.

Knepig situation mellan Blue och dom dÀr JZ. Ser ju minst sagt suspekt ut. BÀgge sidors historier lÀt ju lika trovÀrdiga.

Postat

Attans! Fick svaret men förstod det inte... baklĂ€xa i forumkunskap till mig! 😉

Tack för hjÀlpen.

MVH Kristoffer.

Postat

Är Golden Age distributör för bĂ„de Blue och Violet? Det verkar ju konstigt.

Postat
Golden Age Àr sÄvitt jag förstÄtt inte lÀngre distributör för Blue. Det Àr istÀllet den internationella distributören Telex.

HĂ€lsningar

/Henrik

Sorry för min desinformation... 😉 Du har helt rĂ€tt, Henrik.

BLUE sade upp alla sina distributörer per 1:e April i Ă„r. Golden Age har bara inte hunnit rensa bort resterna av dem Ă€nnu... 😼

Violet Design, som kommer in i stÀllet för BLUE hos Golden Age, levereras frÄn samma fabrik som byggde BLUE-micarna fram till i höstas, nÀr avtalet med BLUE sades upp...

Postat
Violet Design, som kommer in i stÀllet för BLUE hos Golden Age, levereras frÄn samma fabrik som byggde BLUE-micarna fram till i höstas, nÀr avtalet med BLUE sades upp...

Och enligt Violet sjÀlva Àr det samma person som har konstruerat Violets mikar som tidigare konstruerade Blues.

• 3 veckor senare...
Postat
jag kunde inte lÄta bli, kolla in denna kapsel! 18032005.jpg

Är det hĂ€r pĂ„ riktigt?!

Eller Àr det en fejkad bild!?

Jag har aldrig imitt liv sett en kapsel som itne Àr rund!!?

Postat (redigerat)

Tittar du hĂ€r, sĂ„ finner du beviset 😏 : http://www.violet-design.com/index.php?opt...&sid=8&Itemid=2

De har nog inte tĂ€nkt pĂ„ foster, utan snarare pĂ„ ett öra (kallas "magic ear capsule"), nĂ€r de har gjort designen... 😳

De bÄda svenska tillvekarna Milab och Pearl kör med fyrkantiga membran i vissa modeller - men det vanligaste Àr annars runda membran...

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.