Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
3 timmar sedan sa CHAE:

Mjahapp, Trump har precis ockuperat Venezuela och kastat Panduro i finkan.

Är det inte dags för Adolf Musk att komma ut from the woodworks och spontan-heila igen?

Kanske borde kalla honom Augusto Musk istället, så kanske nån kommer ihåg hur fel det kan gå. 

Postat
22 minuter sedan sa Fidden:

Nu tycker jag du börjar roffa åt dig lite väl mycket.

😆 Mitt rekord är 10 på raken från back in the day mind you så egentligen så är detta ju ganska blygsamt...

21 minuter sedan sa slejnard:

Nä han är värd varenda en! 

Det vete faen ändå...

Postat
1 minut sedan sa Fidden:

Kanske borde kalla honom Augusto Musk istället, så kanske nån kommer ihåg hur fel det kan gå. 

Är det något vi lärt oss genom historien så är det att vi inte lär oss något av historien.

• Gilla 1
Postat

Trodde faktiskt ett tag att vita huset hade goda intentioner med avsättningen av Maduro.. men sen kollade jag på Trumps pressis.

Verkar handla mest om olja som de tycker är deras, eftersom de hjälpte Venezuela att bygga upp sin oljeindustri.

Postat
37 minuter sedan sa Fidden:

Trodde faktiskt ett tag att vita huset hade goda intentioner med avsättningen av Maduro.. men sen kollade jag på Trumps pressis.

Verkar handla mest om olja som de tycker är deras, eftersom de hjälpte Venezuela att bygga upp sin oljeindustri.

Ja, han skröt om sin förträfflighet som vanligt. It´s all about the deals isn´t it?

Det intressanta är att de övriga stormakterna Kina och Ryssland inte är så nöjda med vad som hände. Maduros vice flydde till Ryssland. Hur kommer detta att påverka fredsförhandlingarna mellan Ryssarna och Ukraina? Inte så positivt. Vilken volatil värld det är just nu... 

Postat

Skönt få vara inomhus idag! -28,9 utomhus. Undrar hur kallt Trump och Putin mfl har det inom sig? Lavrov säger alltså att ett land inte ska ge sig på ett annat land? Minns ni spelet ”Risk”? Lite så verkar det vara när stormakterna ger sig på andras territorium. Det är åt helvete, tycker jag. Resen er upp trälar. 

Postat (redigerat)

Grönland sägs vara på tur men jag vet inte. Grönlänningarna själva vill fortsätta göra sin grej och Danmark säger

- Ikke!!😡

Trump, hans supermaskulina (?) gaphals Hegseth och resten av rövarbandet flyttar fram gränserna. De är, i allra högsta grad, farliga personer och Trump-adm har förstört och demonterat mer och fler känsliga politiska förhållanden än någon annan.

Redigerat av CHAE
Postat
1 minut sedan sa Dark Of Light:

Tja. Vad finns det att göra åt det? Bara tanken på att ett NATO land ger sig på en annan.. 

Mm.

Trump kunde inte ordna ett inbördeskrig i sitt eget land (än) och i stället har han i stället gett sig fullständigt fan på att splittra NATO.

Postat
23 minuter sedan sa slejnard:

Slå näven i bordet och säg att nu är det nog?! […]

Ja, det gick ju alldeles utmärkt då Ryssland invaderade Ukraina - världens kornbod.

Postat
2 minuter sedan sa slejnard:

Luftvärmepumpen mår inte bra. Tur vi kör mesta värmen med ved. Går ju köra elpatronen också så det går ingen nöd på oss. Däremot vart jag sugen på pizza. Drygt å ge sig ut i kylan så kanske skippar det. Vi får se! 

Ja, ge dig inte ut i onödan. Tycker nog att folk respekterar de där vädervarningarna dåligt. "Det händer inte mig" och plötsligt sitter de där fast i livshotande situationer.

Läget kanske inte är direkt farligt där du är nu förstås och pizza är ju gott men...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.