Fidden Postat Lördag kl 12:31 Postat Lördag kl 12:31 (redigerat) Händer inte ofta att jag blir "klar" med låtar nu för tiden, eftersom jag har så förbannat svårt att ta upp halvklara projekt. Men denna blev nog relativt klar ändå. Lite friska öron vore trevligt, hur låter det egentligen? Version 1 (orginalpost) Version 2 (se längre ner) Redigerat Söndag kl 18:15 av Fidden 4
Discipuli Postat Lördag kl 13:39 Postat Lördag kl 13:39 Svensk poppa country. Trallvänlig. Bra jobbat.👍 1
slejnard Postat Lördag kl 14:15 Postat Lördag kl 14:15 Tack för presenten. Den värmer! En skön dänga. Bra jobbat fidden! Får lite känsla av Lars Winnerbäck. 1 1
ONSatan Postat Lördag kl 16:33 Postat Lördag kl 16:33 Låter mumma! 👏 Skulle vilja ha upp sången en aning och lite mer glädje/energi i sången (som ÄR bra!) 1
Dylfnert Postat Lördag kl 16:53 Postat Lördag kl 16:53 Det låter lite kompakt skulle vilja ha lite mera luft i mixen faktiskt 1
Dark Of Light Postat Lördag kl 17:44 Postat Lördag kl 17:44 Ja, fantastiskt bra tycker jag. Speciellt sången har du lyckats med. Du har annars en tendens att inte riktigt våga ta i och prova vingarna gällande just det. Visst svajar det till ibland men det ger också lite karaktär i det här fallet. Riktigt bra!!! 1
CHAE Postat Lördag kl 22:03 Postat Lördag kl 22:03 (redigerat) 4 timmar sedan sa Dark Of Light: Ja, fantastiskt bra tycker jag. Speciellt sången har du lyckats med. Du har annars en tendens att inte riktigt våga ta i och prova vingarna gällande just det. Visst svajar det till ibland men det ger också lite karaktär i det här fallet. Riktigt bra!!! What @Dark Of Light said👆🏼 @Fidden du har alltid haft ett eget uttryck i sången och det, ihop med välproducerade alster, vinner du på i längden i mitt tycke. Mixen är luftig och varje instrument tar sin egen plats helt naturligt. Skulle jag behöva nämna något konstruktivt är det att basen behöver mer kött och tryck i reffarna flr att liksom skjutsa iväg låten ännu längre ut i universum. Det finns något sorgset och väldigt svenskt i din musik och texter som tilltalar mig oerhört. Måhända det är folkmusik-rötterna och kent-nostalgin som gör dina låtar så väldigt…hmm…lätta att för mig att ta till mig. Ptja, mina två cent. Vänligen, CHAE Redigerat Lördag kl 22:20 av CHAE Utvecklade bas-resonemanget något 1 1
Jonatan Lundin Postat Söndag kl 09:14 Postat Söndag kl 09:14 Mycket bra hantverk. Mixen låter bra överlag. Gillar detta melankoliska reflekterande. Det jag reagerade på är trummorna som skulle dra fördel av lite mer liv. Nu är rytmen och velocitet samma genom hela låten vilket gör dem lite trummaskinsaktiga (detta är iochförsig kanske vad du är ute efter). Jag höra inga fills -så mer fills för att få fram trummisen som människa. Kicken skulle behöva komma fram lite (lite klick runt 3kHz kanske). Cymbalerna kunde få ta lite mer plats. Alla instrument och rummet känns som att de befinner sig i samma rum, men trummorna låter i mina öron inte vara i samma rum. Sången har ett säreget uttryck, och är lite pitchsvajig på en del ställen; men detta bidrar till låtens uttryck snarare än stjälper den. Kanske skulle sången fram lite mer och ligga stadigt rent volymmässigt; så lite (mer) parallelkomprimering för att stärka de svaga partierna kanske kan vara något? 1
Fidden Postat Söndag kl 18:13 Trådstartare Postat Söndag kl 18:13 Tack för all feedback! Började försöka fixa till lite av det ni påpekat, skurit lite i frekvenser och hittat en gitarr som försvunnit i första bouncen. Det är många bra tankar jag inte hunnit kolla på än, för jag fick för mig att lägga på en liten tamburin och göra ett artificiellt könsbyte på min körstämma. Se det som en placeholder, behöver sjunga in ett nytt körspår. Men är det något jag ska jobba vidare med, detta som nästan blev som en duett? 1
Bream Postat Söndag kl 20:08 Postat Söndag kl 20:08 (redigerat) 1 timme sedan sa Fidden: Tack för all feedback! Började försöka fixa till lite av det ni påpekat, skurit lite i frekvenser och hittat en gitarr som försvunnit i första bouncen. Det är många bra tankar jag inte hunnit kolla på än, för jag fick för mig att lägga på en liten tamburin och göra ett artificiellt könsbyte på min körstämma. Se det som en placeholder, behöver sjunga in ett nytt körspår. Men är det något jag ska jobba vidare med, detta som nästan blev som en duett? Den artificiella körstämman låter väl just lite artificiell 🙂 Fast det kanske mest var ett "provskott" inför att ev. anlita en riktig körsångerska(?) EDIT: Såg nu att du ju skrev just det 😄 Men annars bara tänkte jag också på din egen leadsång, jag kanske har fel, men var din röst möjligen i lite sämre form än vanligt när du sjöng in det här? Fick liksom intrycket att rösten lät lite mer skrovlig och mindre "smidig" jämfört med hur jag kommer ihåg att du brukar låta(?) Men jag tyckte det blev bra med tamburinen 🙂 Redigerat Söndag kl 20:10 av Bream Missade en grej 1
Fidden Postat Söndag kl 20:14 Trådstartare Postat Söndag kl 20:14 Min röst är sällan i bra form längre, så jag får dra "karaktär"-kortet istället 🤫 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.