Jump to content
Annons

Låt på svenska...som betyder mycket för mig


Recommended Posts

Jag skrev denna till min farfars begravning i somras...som en hyllning till den fina barndom/ungdom han var med om att ge mig i Falkenberg. Vi älskade att fiska ihop...och han skjutsade mig till tåget när jag flyttade till Stockholm 1992. Redo för Spotify eller vad bör jag skruva på?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker inte ljudbilden hänger ihop riktigt i låten...det låter som om instrumenten är placerade i olika rum. Man tänker inte så mycket på det innan 1:05 in i låten då klappen kommer...
Jag gillar närvaron i gitarren som kommer in 1:13..och känslan hänger i sig fram till 1:30, och då blir det märkbart att sången inte är tillräckligt krispig/luftig ... 
Inget fel på sångprestationen, eller ARR bara Mixningen och Mastringen som jag ser det.
Jag tycker din sång har karaktär, och det finns många element med hög kvalité i denna låten. Jobba vidare med den bara 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/27/2024 at 6:16 PM, Johan K Ö said:

Jag skrev denna till min farfars begravning i somras...som en hyllning till den fina barndom/ungdom han var med om att ge mig i Falkenberg. Vi älskade att fiska ihop...och han skjutsade mig till tåget när jag flyttade till Stockholm 1992. Redo för Spotify eller vad bör jag skruva på?

Låten är helt ok. Dock så tycker jag inte sången är för mycket in your face med tak på hur du sjunger den. Det hade nog varit bra om du inte använder  för mycket kompressor och lägger på ett reverb så du lägger sängen längre bak i ljudbilden. 

Alla instrument är superhårt komprimerade och det låter platt. Jobba på att balansera kompressorn så instrumenten blir mer dynamiska och andas lite, så tror jag låten och mixen kommer bli mycket bättre.

Ha det fint.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Säger det igen.. du har mycket mod, karaktär i rösten. Annorlunda och bra. Gillar det! Klapp och gitarr 1:13 skulle jag lägga på lite större rumsljud på men det är ju smaksak. Är du nöjd så lägg upp på Spotify!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...