Jump to content
Annons

Problem att exportera MIDI


Hellhoff

Recommended Posts

Goddagens.

Veckans nybörjarproblem: En färdiginspelad låt med alla instrument funkar kanonbra att exportera. Till denna låt har jag ett midispår som jag har konfigurerat med Cubase SX's medföljande trumpaket: "LM7".

Det har funkat förut att bara exportera till MPEG Audio Layer 3(Mp3) i monofunktion och trummorna har alltid följt med för mig. Nu helt plötsligt när jag exporterar får jag inte med några trummor :rolleyes: Som om MIDI-spåret vore mutat.

Någon som vet vad jag gör fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla så att du har rätt frekvens dvs 44100 kHz när du mixar ner låten. Prova oxå att köra en audio mixdown till en wave-fil istället för en Mp3:a för att se om det hjälper. 😄

För varje midi lm7 har du ju oxå en audiokanal. Kolla oxå så att ingen av dessa är mutade.

Annars så vet jag inte riktigt vad problemet kan vara. Det ska ju funka. 🙂

Lycka till!

Mvh / djonas

Edit: Om inget av ovanstående hjälper så prova att mixa över midi lm7-kanalen till ett audiospår innan du mixar ner hela projektet.

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack djonas, ska prova allt du sa när jag kommer hem från praktiken idag.

En fråga bara, om det inte funkar och jag vill göra om MIDIkanalen till AUDIO.

Hur går jag till väga? Jag är nämligen tämligen säker på att det skulle funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör samma sak som när du exporterar till MP3, men väljer wave istället...

Ett exportproblem som uppstod förut tror jag var i SX 1.xx ( nån version ) där man var tvungen att ställa left locator straxt före det som skulle exporteras, annars klippte den av mididata som låg på ettan i första takten.. men det åtgärdades i efterföljande uppdate.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...