Jump to content
Annons
  • 0

Hjälp! Vad är detta för brus jag hör i mina monitorer


KristofferDW

Fråga

Hej jag har ett litet problem i min lilla hemmastudio. Hör ett brus i mina monitorer (bifogar fil, första 10 sek är från vänster, och andra 10 sek från höger monitor).
Har provat byta audiokablar men fortfarande samma. Kopplat in allt i studion i samma vägguttag. Har köpt en grendosa med EMI/RFI filter. Inget hjälper...

Hade uppskattat ifall någon delar med sig av vad dom tror..

Mvh Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

10 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Tack för svar. Det är Yamaha hs5 och ja det låter likadant om jag pluggar ur audiokabeln ur mitt interface Audient ID4. Det är balanserade kablar. Däremot försvinner en del av oljudet när jag drar ur el/data-kabeln ur ID4:an som går till min pc via usb. 

Okej jag får läsa lite om det. Inga andra teorier? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Intressant. Jag fick mitt Audient ID14 mkII i fredags och har ett tickande ljud i mina högtalare när jag ansluter TRS>RCA till min integrerade förstärkare vidare till passiva högtalare. Det hörs även i hörlursuttag, men mycket svagare. Kan inte heller uppgradera till färskaste firmware, vilket tydligen även det är ett problem, så jag inväntar hur jag kan ladda ner/få mig skickat firmware för att manuellt uppdatera och se om det gör någon skillnad. Kör macOS Ventura som inte stöds ännu av ID-serien vad jag förstår. Har kopplat medföljande USB-C-sladd direkt till min Mac mini M1's USB-C-port. Dator och skärm är ansluta till samma åskskyddade grenuttag där vägguttaget inte är jordat, men har inte haft problem med tidigare ljudkort. Får se vad supporten säger, men tråkig start.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
On 12/30/2022 at 4:02 PM, mixamannen said: