Jump to content
Annons

Feedback på demo


Recommended Posts

Halloj! 

Nu var det ett jäkla tag sedan jag postade något på forumet(2år sedan...tiden springer iväg) och tänkte att det kunde vara kul att få lite feedback på en riktigt gammal låt som jag nyligen fått lust att göra klart.

Det är främst sound(produktion) och arrangemang som det önskas feedback på men ni är hjärtligt välkomna att ge feedback på mix och annat. Har funderat på att byta ut kicken i refrängen eller lägga på lite transient på den för tycker den är lite för dov, men vill samtidigt inte få för mycket EDM sound, tankar om det?

Låten är halvt mixad, lite uppenbara saker som inte fixats ännu är bl.a gainstaging på sista refrängen(den är lite för hög just nu jämfört med vers 2) och lite eq på diverse instrument/samples. Har inte gjort någon mastering. Tror tanken bakom låtens sound var någon form av blandning mellan Kygo och Charlie Puth, men med tiden har soundet ändrats lite.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jättefint piano som följer med hela vägen i princip. Droppet gillar jag också. På något sätt är det väldigt mycket tryck samtidigt som det behåller sin euforiska karaktär, snyggt. Det enda jag tänkte på var att möjligtvis kanske lägga på ett vissellead på droppet. Det kommer ju inte medföra att det blir så mkt edm utan mer åt det euforiska/lugna hållet. Det kanske inte funkar alls men det var en tanke jag hade. Annars, asgrym låt enligt mig. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Introt kanske behöver lite mer utfyllnad. Tycker något är konstigt med pianot som kommer vid 0:40. Behöver lite mer dynamik tror jag.

Tycker inte du ska ändra på kicken, låter riktigt bra när basen kommer in.

Tycker mig höra en Sawpad för att fylla ut lite. Om du vill kan jag försöka att fixa till en, tror att jag skulle kunna få till det. Lovar inget dock. Men om inte annat kan jag kanske ge dig någon idé. Ser nu att Anatta har liknande tankar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är att det skall vara sång på låten, därav är början lite avskalad, men skall revidera om det kan behövas lite mer utfyllnad. Ska även slänga ett getöga på pre-chorus för att se om jag kan få till lite mer dynamik i pianot och kanske fylla ut med lite pads. Tror jag undviker att lägga ett lager på "leaden" i andra refrängen, en vissel-lead gör att det låter för mycket som future bounce och den delen är mer ämnad som ett synth solo än en lead. Tack för feedback, det uppskattas alltid! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar EDM. Det här har mycket god potential att bli något speciellt. Du har en bra melodistruktur där och det kan bli en riktigt bra låt, om du övar mer musikproduktion. En bra start, men orgelsynthen lät lite off. Du kan använda ett piano för att få det att låta bättre


Jag tycker att du borde lägga till fler instrument till ditt kanalställ i DAW som kraschar, svep, gå upp en oktav och experimentera med olika ljud. Håll dig inte bara till en sak.
Fokusera lite mer på att mastera och göra ljudet högre för mer effekt. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa Bergmantim:

Jag älskar EDM. Det här har mycket god potential att bli något speciellt. Du har en bra melodistruktur där och det kan bli en riktigt bra låt, om du övar mer musikproduktion. En bra start, men orgelsynthen lät lite off. Du kan använda ett piano för att få det att låta bättre


Jag tycker att du borde lägga till fler instrument till ditt kanalställ i DAW som kraschar, svep, gå upp en oktav och experimentera med olika ljud. Håll dig inte bara till en sak.
Fokusera lite mer på att mastera och göra ljudet högre för mer effekt. 

Redigerat av Anatta
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...