Jump to content
Annons

konstigt ljud när jag kombinerar plugins


Anatta

Recommended Posts

Tja. Suttit som fan nu o försökt komma på felet men lyckas aldrig. Nämligen så att när jag använder truepianos (4Front) tillsammans med nexus/sylenth skapas typ en konstig reeverb-känsla. Typ någon slags ambience. Detta blir bara när jag använder plugins tillsammans med truepianos. Aldrig när jag bara har ex nexus och sylenth i mina layers. Någon som vet vad felet kan vara?:/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
22 timmar sedan sa Anatta:

Nej men i samma pattern. Detta händer dock också när de är i olika patterns. Vad menar du med kedja?

Spelar du in i typ Reapet, Cubase eller nåt? Sitter dom på samma kanal så kan det bli störningar.

Kör du "live" utan inspelning alltså så kan sammankopplade enheter störa. Alternativ det som mixamannen skriver.

Fördröjning kan göras i T ex Cubase där ljudfiler spelas någon yngsta millisekund senare.  Annars får du prova att skära med EQ och eliminera frekvenser. 

 

Prova att köra olika inställningar med båda och hitta vad som FUNKAR och inte funkar. Bara att felsöka 👍

Kolla kablar,  adapter, uttag och annan utrustning som kan störa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...