Jump to content
Annons

Jag ska våga satsa


RealnameHSS (oregistrerad)

Recommended Posts

RealnameHSS (oregistrerad)

Hej jag här nyligen blivit av med mig jobb och har ej deltidsjobb dör jag jobbar hemifrån 8-16 mån-fre det gör mina helger helt fria att skapa musik eler nästan helt fria jag möter ju kunder och sånt snabbt vissa tider men det går ju snabbt. Jag har i alla fall bestämt mig för att satsa på musiken. Jag är en duktig låtskrivare och det är inte för åt skryta eller så utan det är så, jag har frågat helt oberoende folk, helt random folk och olk som jag vet är ärliga med mig för min egen skull. Alla säger att det är sjukt bra texter och att jag borde göra något av det. Så jag har köpt ett musikprogram som är sjukt bra, ett ljudkort, en kondesator mikrofon och studiohörlurar så det är ju ett nynörjarpaket men man måste ju börja någonstans jag kommer ju uppgradera med tiden.

I alla fall har jag spelat in några texter nu och jag har ett par bra inspelningar som går att jobba med det är bara ett problem jag vet verkligen inte hur man gör mixning och mastering och vad sött nu en producent gör för att det ska låta bra, jag har börjat lära mig Antares autotune lite smått men ibland är ju hälften nybörjartue. Jag har en vän som är beredd att lära mig mixa osv men det känns som det är väldigt svårt, men Vad har jag för annat alternativ? För jag har ju en idé om hur det ska låta i huvudet när jag kör min rap och sen när jag inte vet hur jag ska mixa ihop det så blir jag galen.

Ett alternativ hade väl blivit att hitta en producent men det lär ju vara svindyrt åt boka studio.

Man kan ju gå helt independet men då gäller det att man har cash på fickan så man kan jobba med dom bästa.

Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga om jag ska försöka bli signad istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...