Jump to content
Annons
  • 0

UA Apollo Mk 1 kompatibilitet


Minja

Fråga

Hej allihop!

Jag är inne på att köpa ett begagnat ljudkort till min Macbook Pro 2012 med Sierra. Jag har Logic Express 9.0 och funderar på en gammal UA Apollo Mk1 2014. Någon som har koll på om det går att köra de här grejerna ihop, om de är kompatibla? Har även varit inne på Apollo Mk ll 2019, men är osäker på att det funkar med min gamla dator, vad tror ni?

Jag har också ett gammalt UA Satellite firewire som jag köpte en del pluggar till en gång i tiden. Är det någon som har koll på om pluggarna jag tidigare köpt kan laddas ner i ljudkortet?

Massor av Tack på förhand! 🙂

/Minja

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Från UA:s hemsida:

"The UAD Authorization System

UAD plug-in licenses are tied to the devices registered in your UA account. Accounts are organized by “System” and each System can contain up to six UAD-2 devices. Plug-ins are authorized by System and licenses are applied to all devices in the System to which they are registered."

Dvs: äger du flera enheter så kan du använda dess pluggar på bägge enheterna. 

Kompabilitet:

https://help.uaudio.com/hc/en-us/articles/115004808426-macOS-10-13-High-Sierra-Compatibility-Info

Har själv en UAD-2 Satellite Firewire och har alltid gillat UA, och det är så lätt att ladda ner gamla installationsfiler. UA slår Waves i hästlängder vad det gäller analog simulering, tycker jag.

Använder 1176:orna och Pulteq Eq hela tiden - superbra!

 

 

Redigerat av Peter Roos
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...