Ken KĂ€ngström Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Idag har jag blivit jĂ€kligt trött pĂ„ bĂ„de det ena och andra. SĂ€ger inte att jag Ă€r skuldfri men klagomĂ„l över min inkompetens gĂ€llande artikeln blev droppen. Nu ska jag göra en sak tydlig för alla er forummedlemmar som tvivlar. Det jag skrev om i artikeln Ă€r absolut ingen lag (Som nĂ„gon trodde). Och om jag Ă€r inkompetent eller inte kan inte jag avgöra, men jag skrev enkelt och tydligt de fĂ„ enkla knep jag gjorde, och om det Ă€r för amatörmĂ€ssigt för mĂ„nga av er sĂ„ ber jag om ursĂ€kt. Ville bara dela med mig och hjĂ€lpa till. Tack Olsberg för tiden. Det brukade vara ett forum i min smak, men nu har det skett sĂ„ stora förĂ€ndringar sĂ„ att till och med jag lĂ€gger ner. Ănskar alla lycka till med musicerandet, och jag hoppas att alla sköter om sig. đ Har trĂ€ffat mĂ„nga nya och trevliga mĂ€nniskor hĂ€r. Har nĂ€stan blivit IRL polare men Ă€ndĂ„ inte pĂ„ nĂ„got vis. đ Vi kanske ses i framtiden. MVH Kenny KĂ€ngström
musik (oregistrerad) Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Hej! Fan heller! LĂ„t inte nĂ„n inkokt imbecill dj--la fĂ„ntratt ta knĂ€cken av dig! Att folk Ă€r dumma i huvet Ă€r snarare regel Ă€n undantag! Det Ă€r inte lĂ€tt att vara snĂ€ll och verkligen intelligent dĂ„. đ Musik (heter Ken faktiskt)
equality Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 Tusan! SkittrÄkigt! Vet inte alls vad det rör sig om men "inkompetens" Àr vÀl det sista ord som dyker upp i mitt huvud nÀr jag ser ditt namn och jag tror mig tala för en förkrossande majoritet. Det Àr sÄ lÀtt att hÀva ur sig en massa skit i skydd av internet-anonymiteten, ord som man inte vill stÄ för face-to-face nÀr det verkligen gÀller... Skjut upp ditt beslut och fundera ett tag. Vore en stor förlust om du slutade!
Claes Holmerup Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Jag har full förstĂ„else för om folk vill göra en stor affĂ€r av att de slutar - Ă„tminstone om det, som det verkar i detta fallet, rör sig om mer eller mindre obefogade pĂ„hopp. Det Ă€r verkligen illa att det ska kunna förekomma pĂ„hopp som kĂ€nns sĂ„ allvarliga att nĂ„gon vill sluta medverka i forumet. đđ Addic: Jag hoppas att du kommer tillbaks med nya krafter sĂ„ smĂ„ningom, nĂ€r den vĂ€rsta frustrationen och ilskan har lagt sig.
Ken KĂ€ngström Postat 11 maj 2005 TrĂ„dstartare Postat 11 maj 2005 Ett sista klargörande. Inga pĂ„hopp har pĂ„verkat mitt val. Har skaffat en del vĂ€nner hĂ€r och en del mĂ€nniskor som Ă€r vana att se mina inlĂ€gg. DĂ€rför en upplysning om vart jag tar vĂ€gen. Det jag reagerar pĂ„ mest Ă€r som sagt kommentarer om min artikel som jag har slitit hĂ„rt med och haft prestationsĂ„ngest för. Och Ă€ven den "nya" stĂ€mmningen pĂ„ forumet som inte alls Ă€r av min smak. Shit vad jag vill peka ut mĂ€nniskor som man vill ta med sig ut i vanliga livet. MĂ„nga av er rockar fett. Du med Claes đ Hej pĂ„ er
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Tjena addic SÄg brÄket om din artikel och din reaktion med att avgÄ frÄn forumet och skulle vilja lÀgga nÄgra ord till din sida, det Àr jÀvligt dumt att lÄta en person och dennes infantila instÀllning till saker och ting pÄverka dig sÄ att du lÀgger ner det Àr bara till din egen nackdel, missförstÄ mig inte nu utan lÀs vidare. Att dela med sig av sina kunskaper utan att vilja ha nÄgot tillbaka Àr en storhet som inte sÄ mÄnga har idag utan de (som tjafsar och ska brÄka) tror sig stÄ över oss andra vilket bara bevisar deras egen inskrÀnkthet och sopiga instÀllning mot andra mÀnniskor, det Àr bara ett bra bevis pÄ att man sjÀlv faktiskt har lyckats. Om du slutar nu sÄ har han vunnit, jag har ocksÄ en del personer som envisats med att tro att de ska kunna trycka ner mig men de misstar sig dÄ min instÀllning Àr att jag bjussar pÄ nÄt jag vet och vill man inte ta det till sig sÄ tjatar jag inte mer om det och framförallt sÄ ignorer jag bara dessa med tysthet, jag besvÀrar mig inte nes med att svara dem alls och sÄ lÀgger de av helt enkelt eller om de fortsÀtter sÄ fortsÀtter jag att vara tyst bara, de Àr lika intressanta som en pÄse sopor ungefÀr och hur ofta grÀver man i en soppÄse i hopp om att hitta nÄt intressant?! Du behövs pÄ forumet vilket mÄnga har visat genom att dels vilja ha dina tips, samt att du blev tillfrÄgad och fick skriva artikeln vilket ska ge dig styrka, det Àr din lön för mödan. Du Àr en kompetent gitarrist/lÄtskrivare och att du vill dela med dig av dina kunskaper Àr ditt bÀsta vapen, se det sÄ hÀr, nÀr du delar med dig sÄ vÀxer din personlighet och du blir en bÀttre mÀnniska inte bara i ögonen pÄ andra utan din egen person fÄr vitaminer sÄ att sÀga det Àr det som tar oss mÀnniskor vidare och stÀrker tron i oss att utvecklas vidare som mÀnniska bland andra mÀnniskor (det finns för mycket skit ÀndÄ i vÀrlden). Det finns för mÄnga s.k. "pinkarevir-mÀnniskor" som tycker en massa men inte sjÀlva vill dela med sig och dessutom har mage att klanka ned pÄ andra, de mÀnniskorna Àr oftast sitt eget straff sÄ att sÀga och de kommer att fÄ dras med sin dÄliga uppenbarelse sÄ lÀnge de fortsÀtter att tro att de kan vinna över oss andra, lÄt dom tro det, vi andra vet bÀttre helt enkelt. SÄ ryck upp dig, Àgna inte tid till att vara arg/ledsen/krÀnkt det Àr inte vÀrt en minut av ditt dyrbara liv utan ta Ät dig av alla som ville ha dina tips, riff, skÀmt etc vi Àr fler en den som vill förstöra och Àr det bara en mer som tycker de du gör Àr bra sÄ Àr det ett tecken pÄ att man ska fortsÀtta det Àr bara det som rÀknas inget annat. Ta det lugnt ett par dagar och var utan forumet, skriv nÄgra tunga riff i ilskans anda och kom sen tillbaka som en ny mÀnniska sÄ kör vi hÄrt och fortsÀtter att styrka forumet med kunskaper och en stark gemenskap, det Àr det handlar om. Take care Ä schkÄll pÄre tamefan.
alekks Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 SjĂ€lv Ă€r jag vĂ€ldigt ny hĂ€r pĂ„ forumet och vet inte hur det var innan, men första nummret av studio som jag fick var den med din artikel i och jag, mina kompisar, musiker jag kĂ€nner och sĂ„ vidare hĂ€pnades över din artikel och hur bra ljud du fick fram! Jag vet visserligen inget om det som hĂ€nt, men jag har lĂ€st lite trĂ„dar dĂ€r du skrivit ett antal inlĂ€gg i och det Ă€r bara att beklaga att jag inte kommit hit tidigare... För det skulle vara kul att lĂ€ra kĂ€nna dig bĂ€ttre genom forumet. Ăr ditt val att sluta vara dĂ€r sĂ„ Ă€r det trĂ„kigt, men det Ă€r ditt beslut och man fĂ„r vĂ€l bara hoppas att du kommer tillbaka igen... Lycka till framöver!
robertus Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Ytterst trist... Vad hĂ€nder med vĂ„rt samarbete đ Du har ju varit stjĂ€rnan i bandet
Twilight_Zound Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Attans, nu har man missat nĂ„tt igen... đ Va fan sysslar ni med hĂ€r inne nĂ€r man Ă€r borta... Kan nĂ„n please hĂ€nvisa till brĂ„ket sĂ„ man fĂ„r nĂ„n uppfattning om det... Kenny, too bad. Det Ă€r vĂ„r förlust đ
Jonte Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Tycker om det mesta jag lĂ€st och hört av dig Addic, inte alls kul att du försvinner... Ta nĂ„gra veckor off, och vĂ€nta lite med att avregistrera dig tycker jag. Förhoppningsvis kan lusten komma tillbaka och detta sjunka undan lite... Om beslutet stĂ„r fast, sĂ„ ha det bra dĂ€rute i verkligheten đ
Twilight_Zound Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Det finns för mĂ„nga s.k. "pinkarevir-mĂ€nniskor" som tycker en massa men inte sjĂ€lva vill dela med sig och dessutom har mage att klanka ned pĂ„ andra, de mĂ€nniskorna Ă€r oftast sitt eget straff sĂ„ att sĂ€ga och de kommer att fĂ„ dras med sin dĂ„liga uppenbarelse sĂ„ lĂ€nge de fortsĂ€tter att tro att de kan vinna över oss andra, lĂ„t dom tro det, vi andra vet bĂ€ttre helt enkelt. hehe Bong 1-0 till LM đ
Lundin Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Vad?? Hur ?? Varför?? Jag Àr nu inte prenumerant pÄ tidningen men tyckte att din artikel var intressant, dels ur en synvinkel frÄn en som inte spelar gitarr..dels för att du Àr en kompetent gitarrist och dessutom en kreativ snubbe som har spridit mycket energi pÄ detta stÀlle... faktiskt en av fÄ utvalda personer som jag blir inspirerad av. Hoppas verkligen att du dammar av dig alla negativa surbullar o neggo-ister och kommer tillbaka med full kraft.. Din plats hÀr pÄ forumet Àr hÀrmed reserverad.
wicked_s Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 TrĂ„kigt. đ Tycker din artikel i tidningen var vĂ€ldigt informativ och vĂ€lskriven. Det var nog uppskattat av vĂ€ldigt mĂ„nga som inte lyckats fĂ„ till sitt egna sound. Jag har inte pratat med dig hĂ€r pĂ„ forumet, men det vore synd om du drog.
hegobald Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Men Kenny.. Jag förstÄr dig.. Jag kÀnner igen den dÀr kÀnslan. det Àr nÄt som hÀnder pÄ det flesta populÀra forum. Usch.. Men snÀlla bit i hop, stÄ emot och stanna. Du har tillfört sÄ mycket bra hÀr pÄ forumet och jag Àr lika positivt förvÄnad varje gÄng jag hör nÄt du spelat in.. Jag (som inte Àr gitarrist dÄ) som ljudtekniker har aldrig lyckats fÄ lika fett och gÎtt ljud som du lyckas fÄ ur en valvestate... Dina riff Àr underbara.. Du ger nÄt hÀr pÄ forumet och jag bli lika störd varjegÄng som nÄn "revir-pinkande" messerschmidt Àr inne och sabbar med nÄt fÄnigt inlÀgg och kommenterar.. Usch. Det finns ett arabiskt uttryck som jag gillar " Ingen sparkar pÄ en död hund" Vilket betyder att har man gjort nÄt sÄ fÄr man kritik vare sig den Àr berÀttigad eller inte.. Men alla dessa som kritiserar dig gör det ju för att du Àr nÄn pÄ det hÀr forumet.. SÄ tror jag i alla fall. DÄ slÀnger dom ur sig vad som helst.. TyvÀrr.. Dom vill tjivas med dig för du Àr nÄn hÀr helt enkelt.. Men Kenny.. BÀsta sÀttet att hantera dom Àr att inte svara dom. Vi andra ser ÀndÄ vad som Àr rÀtt och vad som Àr fel. Och du har ju visat vad du kan.. Artikeln i tidningen var helt 100% suverÀn. Lasse-Mongo tycker jag skrev ett bra inlÀgg hÀr ovanför.. Gör som han sa.. Ta en brake, men stanna kvar. Du berikar foumet med din kunskap. Ha en bra dag nu! //Robban
Egghuvud Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Jag kan bara instĂ€mma med Lasse K, som blir verttigare och vettigare för varje inlĂ€gg han gör. Ta en break. och kom sedan tillbaka. JAg upskattar bĂ„de dina inlĂ€gg, dina lĂ„talster och din attityd. Dessutom sĂ„ gillade jag gitarrartikeln skarpt. đ
Print Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Ja men för fan! Ni fĂ„r ursĂ€kta, men det hĂ€r Ă€r lite skrattretande. Vadan denna dramatik? Det börjar blir lite löjligt med alla dessa "det -Ă€r-ingen-som-förstĂ„r-mig-avsked". Om nu punkrockarsnubben inte gillade din artikel och ville försöka knĂ€cka dig i en otroligt fĂ„nig diskussion om övertoner sĂ„ Ă€r det vĂ€l hans huvudvĂ€rk. Inte din! Jag tycker inte att det Ă€r skĂ€l nog att sticka faktiskt. Jag vet att det inte Ă€r lĂ€tt att vara en oförstĂ„dd, förbisedd, undervĂ€rderad och dramatisk konstnĂ€r, men slĂ€pp det nu och kör vidare! PS. InlĂ€gget Ă€r inte att tolka som ironiskt. eller sarkastiskt. Ăr sjĂ€lv en oförstĂ„dd, förbisedd, undervĂ€rderad och dramatisk konstnĂ€r.
MĂSTAREN Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 (redigerat) Ja men för fan! Ni fĂ„r ursĂ€kta, men det hĂ€r Ă€r lite skrattretande. Vadan denna dramatik? Det börjar blir lite löjligt med alla dessa "det -Ă€r-ingen-som-förstĂ„r-mig-avsked". Om nu punkrockarsnubben inte gillade din artikel och ville försöka knĂ€cka dig i en otroligt fĂ„nig diskussion om övertoner sĂ„ Ă€r det vĂ€l hans huvudvĂ€rk. Inte din! Jag tycker inte att det Ă€r skĂ€l nog att sticka faktiskt. Jag vet att det inte Ă€r lĂ€tt att vara en oförstĂ„dd, förbisedd, undervĂ€rderad och dramatisk konstnĂ€r, men slĂ€pp det nu och kör vidare! PS. InlĂ€gget Ă€r inte att tolka som ironiskt. eller sarkastiskt. Ăr sjĂ€lv en oförstĂ„dd, förbisedd, undervĂ€rderad och dramatisk konstnĂ€r. Helt rĂ€tt! Varför ska man bli knĂ€ckt av ett forum? Spelar vĂ€l ingen roll om det Ă€r 1, 2 eller 3 st som inte gillar det man gör? 1000 spĂ€nn pĂ„ att addic antingen ej drar eller sĂ„ kommer han tillbaka vĂ€ldigt snart. //MĂSTAREN Edit: felstavat Redigerat 11 maj 2005 av MĂSTAREN
Lindeberg Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 (redigerat) Det börjar blir lite löjligt med alla dessa "det -Àr-ingen-som-förstÄr-mig-avsked". Finns det fler? Kan nÄgon lÀnka? (*nyfiken* ) edit: Ta det lite lugnt Addic, bÀttre att stanna och ha kul Àn att stÄ utanför! Redigerat 11 maj 2005 av Dumb Dan
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 edit: Ta det lite lugnt Addic, bÀttre att stanna och ha kul Àn att stÄ utanför! Word. Dust yourself off and try again! Du Àr vÀlkommen tillbaks nÀrsomhelst & dÄ stÄr vi hÀr med ett fÄng blommor. Var det hÀr Pungkrockdude's fel?
Vallhagen Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Jag brukar inte skriva sÄ mycket i de hÀr konfliktrelaterade trÄdarna; jag valde efter tvÄ veckor pÄ det hÀr forumet att hÄlla en lÄg profil, vilket egentligen Àr lite emot min natur. Detta av lite olika anledningar, en Àr att jag Àr lite skeptisk - och ovan - vid det som kan kallas "livet pÄ webben". Hur som helst, hÀr Àr mina rader kring ditt (eventuella...?) försvinnande: (Motörhead-)Lemmy sa en klok grej en gÄng (kanske det enda vettiga han sagt, men det hör ju inte hit): "Var du Àn vÀnder dig i vÀrlden, sÄ nog fan stÄr det ett rövhÄl dÀr". Det kanske inte Àr poesi, kanske en plattityd, men min erfarenhet - som Àr hyggligt gedigen - sÀger mig att han har rÀtt. Som vettig mÀnniska (DU) sÄ kan det vara vÀrt att stanna upp och ta ett principbeslut kring hur man ska hantera dessa skitskallar, för de finns dÀr ute. Man kan vÀlja att alltid konfrontera dem, att skita i dem eller (det sÀmsta valet, faktiskt) att tillÄta dem att pÄverka ens eget vÀlmÄende. En vettig medelvÀg Àr att identifiera, och vÀlja de konflikter man ska ta, och skita i resten. Det Àr inte sÄ förtvivlat lÀtt det hÀr; dÀrför att nÄnstans Àr vi lite kÀnsliga konstnÀrssjÀlar. Rampfeber Àr ingen myt, och nÀr det handlar om att ta kritik och kommentarer frÄn en skrivande eller talande publik, sÄ tror jag det Àr inbyggt i oss, att ta fasta pÄ den ogillande kritiken. Om 9 av 10 tycker det du gjort Àr ballt, sÄ Àr det ÀndÄ den 10-e (negativa) Äsikten som fastnar. KÀnns det igen? Om sÄ "den 10-e" Àr ett skithÄl, dÄ mÄste man vara förberedd. F ö tycker jag att det SchzkÄlFanLasse skriver vettigt ovan. LÀs hans inlÀgg igen! à ssÄ ska du ha personlig credit för att jag har fÄtt ordning pÄ mitt gitarrljud. Det hade jag inte innan jag skannade dina inlÀgg hÀr. Kör hÄrt Addic! /Bengan
Henke Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Varför ska det börja brĂ„kas om allt? Ăr jĂ€vligt trött pĂ„ den hĂ€r jargongen, varför kan man inte (som nĂ„gon redan sagt) vara tacksam för att nĂ„gon i ren vĂ€lmening, vill dela med sig av nĂ„got? Kom igen addic, vi Ă€r fler som uppskattar dig Ă€n dom som inte gör det. Vilket vĂ€rderar du högst? Vad man Ă€n gör hĂ€r i vĂ€rlden sĂ„ retar det alltid upp nĂ„gon viktigpetter, men Ă€r dom ens vĂ€rda att ödsla energi pĂ„?
Jimmy Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Jag hÄller med. Cred till alla som har ambition att dela med sig. Jag fattar inte varför du fick kritik för artikeln. Speciellt kul att fÄ lite tips pÄ annorlunda lösningar o hands-on. Dom flesta artiklar man lÀser handlar mest om att lista gitarrer, micar o stÀrkare. Gillade att det var konkret. Tack! Jag sÀger som dom övriga hÀr. Om du sticker ut hakan o sÀger nÄt sÄ kommer du alltid att stöta pÄ nÄgra rövhÄl som retar sig. Du kommer inte undan. Ta en semester, gör nÄt annat... men det vore synd o ge sig för gott. /Jimmy
G.Audemard (oregistrerad) Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Ok, jag postar inte specielt mycket hÀr. Men lÀser desto mer. Jag stÀller mig pÄ Addics sida och hoppas allt löser sig. Du Àr en stor inspirationskÀlla för mÄnga med din kreativitet och engagemang. Jag höjer alltid ett ögonbryn nÀr jag ser att du har postat ett nytt inlÀgg. Alla har inte karisma.
Fredrikmo Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Detta var verkligen trÄkigt att lÀsa. Jag som blev sÄ imponerad av ditt sound och till och med ditt frÀcka riff som inspirerade mig att plocka upp gitarren igen! Du var ju en av de justaste killarna hÀr pÄ forumet. Hoppas du vill komma tillbaka igen. Hoppas i varje fall att du kan vara glad nÄgon annan stans Àven om du kÀnner dig krÀnkt hÀr. /Fredrika
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.