Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter att ha spenderat ~5 timmar i studion Ät att försöka fÄ till detta sÄ fick jag till slut bekÀnna mig besegrad. Jag försöker anvÀnda en analog kompressor (UAD 2-LA-2) för att komprimera ett vokalspÄr i Logic Pro X.

Vad jag anvÀnder:

Logic Pro X

Apollo Twin

UAD 2-LA-2

Hur jag gÄtt tillvÀga:

Jag kopplar en tele frÄn OUT 3 pÄ Apollon, till input pÄ UAD 2-LA-2 och sedan vidare tillbaka till Apollon's INPUT 1. SÄ fort jag aktiverar Logic's I/O plugin (som Àr instÀlld pÄ OUTPUT 3-4 och INPUT 1-2) sÄ blir det bara knÀpptyst och det verkar inte ens gÄ nÄgon signal till kompressorn (kan se att mÀtarna inte rör sig). Vad Àr det jag missat?

Har kollat alla möjliga tutorials online men inte lyckats fÄ det att fungera. Jag gissar att det har nÄgot med Apollons 'Console' som behöver ses över. Det ska sÀgas att just nÀr det kommer till Console sÄ Àr jag rÀtt förvirrad över vad som sker dÀr.

Vore evigt tacksam för nÄgon Apollo/Logic-anvÀndare dÀr ute som kan ge lite klarhet i detta!

Annons
Postat (redigerat)

Du lÀr ju bara fÄ ljud i vÀnster kanal om du har sÄngen pÄ ett stereospÄr, vilket du verkar ha... FÄr du inget ljud alls ligger problemet förmodligen i Console, men har ingen koll pÄ Apollo...

Redigerat av JakobP
Postat

Har du testat i ett nytt tomt projekt, sÄ inte problemet Àr relaterat till din routing i det specifika projektet ?

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.