Jump to content
Annons

Apollo Twin till analog utrustning


LeoFabian

Recommended Posts

Efter att ha spenderat ~5 timmar i studion åt att försöka få till detta så fick jag till slut bekänna mig besegrad. Jag försöker använda en analog kompressor (UAD 2-LA-2) för att komprimera ett vokalspår i Logic Pro X.

 

Vad jag använder:

Logic Pro X

Apollo Twin

UAD 2-LA-2

 

Hur jag gått tillväga:

Jag kopplar en tele från OUT 3 på Apollon, till input på UAD 2-LA-2 och sedan vidare tillbaka till Apollon's INPUT 1. Så fort jag aktiverar Logic's I/O plugin (som är inställd på OUTPUT 3-4 och INPUT 1-2) så blir det bara knäpptyst och det verkar inte ens gå någon signal till kompressorn (kan se att mätarna inte rör sig). Vad är det jag missat?

Har kollat alla möjliga tutorials online men inte lyckats få det att fungera. Jag gissar att det har något med Apollons 'Console' som behöver ses över. Det ska sägas att just när det kommer till Console så är jag rätt förvirrad över vad som sker där.

 

Vore evigt tacksam för någon Apollo/Logic-användare där ute som kan ge lite klarhet i detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du lär ju bara få ljud i vänster kanal om du har sången på ett stereospår, vilket du verkar ha... Får du inget ljud alls ligger problemet förmodligen i Console, men har ingen koll på Apollo...

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...