Jump to content
Annons

E-mu 0404 usb 2.0 vs. IOS.


Conny Bloom

Recommended Posts

Hej! Efter 15 års bortavaro från inspelningar började jag plötsligt leka i TV-soffan med GarageBand. Tänkte nu spela in lite sång men får det inte att funka. Jag försöker använda mitt gamla E-mu 0404 USB 2.0 samt en Studio Effects B1-mick men inget ljud spelas in.
 

- Är ljudkortet överhuvudtaget möjligt att använda med GarageBand?

- Om så, hur 17 ska det kopplas till paddan?

- Om inte, vilka ljudkort kan användas till paddan och samtidigt strömdriva micken?

Tacksam för råd gällande mina okunniga frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

E-MU 0404 USB fungerar endast med gamla operativsystem. Det går varken med senaste Windows, macOS eller iOS. 

Om du vill köpa ett nytt ljudkort som fungerar med paddan så ska det vara class compliant och därmed är det plug & play med iPad. Sedan finns det ljudkort som mer eller mindre lämpade. 

Min rekommendation är Focusrite iTrack Solo. Då kopplar du en USB-laddare ala mobiltelefon till USB-porten på ljudkortet för strömförsörjning och sedan den medföljande kabeln Device Link till Lightning in i iPaden. 

Ett ljudkort med traditionell USB-kontakt måste anslutas via Apples Lightning till USB-kameraadapter. Då finns ingen möjlighet till strömförsörjning heller så ljudkortet får anslutas till en USB-hub med strömförsörjning och sedan leder du USB-hub till USB-adaptern och till iPaden. Krångligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...